Premium

Rick Vriesema, Out of Home Masters: ‘Wij zijn geen bureau dat met de hakken klikt’

Een kleine specialist werd gekozen tot meest gewaardeerde mediabureau in het Media Report 2022. Drie vragen aan Rick Vriesema.

Rick Vriesema, Out of Home Masters

Een kleine specialist laat de generieke mediabureaus dit jaar ver achter zich in het Media Report 2022. Out of Home Masters, de naam zegt al waar het in is gespecialiseerd, is het bureau dat de meeste waardering overall scoort dit jaar.  Rick Vriesema, partner bij het bureau, kijkt terug en vooruit.

Wat was 2022 voor een jaar?

‘We voelden ons in de periode na corona en de lockdows een beetje als de koeien die in de lente weer voor het eerst de wei in mogen. Je kent de beelden. Dat enthousiasme gold niet alleen voor ons, maar ook voor het publiek en adverteerders. Die laatste groep weet out-of-home steeds beter te vinden. Dat komt door de digitalisering die sterk verder is ontwikkeld, maar ook door de prijsstijgingen in de mediabranche, met name op tv. Die hebben ervoor gezorgd dat we steeds meer in het oog van merken zijn gekomen.’

Wat verklaart de hoge waardering?

‘Wij hebben heel bewust de keuze gemaakt om ons als mediabureau alleen op buitenreclame te richten, en zijn in die zin disruptief. We zien bij klanten ook de behoefte om gebruik te maken van die expertise. De meeste van ons – we werken hier met zestien mensen - hebben ook veel ervaring bij out-of-home-exploitanten. Dat betekent dat je de taal van je opdrachtgevers spreekt en ze ook durft uit te dagen. Dat vinden wij leuk. We zijn geen bureau dat met de hakken klikt. Daarnaast hebben we veel geïnvesteerd in data en toolings, zoals een online-dashboard slash portal waarmee klanten inzicht krijgen in hun performance en daar hun beste keuzes kunnen maken. We geven ook nooit één advies, maar laten de mogelijkheden zien. Dat is een arbeidsintensieve manier van werken, maar de weg naar de beste oplossingen volgens ons.’ 

Wat verwacht je van 2023?

‘We werken voor een aantal flitsbezorgers en onder andere voor BetCity, dat zijn branches die minder hard of helemaal niet gaan blazen het komende jaar. We moeten kijken wat dit gaat betekenen voor ons. Tegelijkertijd verstevigt onze positie in de mobiliteitssector – we werken voor merken als Enterprise en Swapfiets – en zien we groei in duurzaamheid, met klanten als Tony’s Chocolonely. Onze ambities zitten niet in het groter worden, onze omvang is prima. We concentreren ons liever op de propositie voor adverteerders en het verder verbeteren van onze kwaliteit.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie