Overslaan en naar de inhoud gaan

Rob Kolkman is de nieuwe CEO van Sanoma Netherlands

Sanoma heeft snel een opvolger gevonden voor de vertrokken Marc Duijndam.
Miniatuurvoorbeeld
© Sanoma

Kolkman komt van Reed Business Information (RBI), onderdeel van de RELX Group, waar hij meerdere senior managementposities heeft vervuld. Momenteel is hij Group Managing Director voor RBI. Daarvoor was hij CEO bij RBI in Nederland, waar hij eindverantwoordelijk was voor onder meer Elsevier Weekblad en Landleven.

Duijndam
Vorige maand werd het vertrek van CEO Marc Duijndam bekend. Die was slechts kort actief in die functie, omdat hij er naar eigen zeggen achter kwam dat het 'niet geheel bij mijn persoonlijke ambities' paste, Susan Duinhoven gaf verdere uitleg aan Adformatie en ze beloofde snel een nieuwe CEO. Dat is gelukt.

Kolkman
Rob Kolkman: 'Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80 procent van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller wil maken.'

Duinhoven noemt Kolkman een 'zeer ervaren en gewaardeerde topman met een indrukwekkende carrière in zowel Nederland als het buitenland'. 'Met zijn ervaring op de zakelijke data- en uitgeversmarkt, zie ik in Rob de juiste persoon om leiding te geven aan het ervaren managementteam binnen Sanoma Media Netherlands.'

Tot 1 januari blijft Susan Duinhoven CEO a.i.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in