RTL begint Concentrate in samenwerking met AXE en Mindshare

Het contentplatform met vloggers Kaj, Monica, Thomas en Bobbie richt zich op 18-30 jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De lancering was al op 1 oktober. Inmiddels zouden er al 1,3 miljoen weergaven, 26.000 abonnees en meer dan 6,3 miljoen bekeken minuten zijn gerealiseerd, zo meldt RTL. Met Concentrate wil het mediabedrijf inspelen op de verschuiving van het mediagebruik van jongeren naar digitale media.

De vier vloggers Kaj, Monica, Thomas en Bobbie gaan op pad om spraakmakende video’s te maken over muziek, social en style. Het item staat volledig in het teken van style-essentials voor jonge mannen, wat de doelgroep is waar partner AXE zich op richt.

Concentrate uploadt dagelijks een video en iedere donderdag om 19.00 uur is er een livestream vanuit Amsterdam. Het platform moet een broedplaats worden van YouTube-creators, social influencers en new talent. Concentrate wordt volledig in huis geproduceerd bij RTL en er wordt samengewerkt met onder meer content- en datapartners voor het optimaliseren van de content.

Kaj van der Ree is bekend van de YouTube-kanalen ZU5E en Kaj, waar hij meer dan 380.000 abonnees heeft. Vlogger Monica Geuze is bekend als de dj van Ronnie Flex en heeft ruim 133.000 volgers op Instagram. Thomas Cox is zanger in de band Zomaer en popualair op YouTube en Instagram. Bobbie Bodt was eerder dit jaar finalist van het programma 3 Op Reis Backpack van BNN.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie