RTL Nederland ziet omzet en ebitda stijgen

Volgens CEO Sven Sauvé werpt de nieuwer 'Fan Centric' strategie zijn vruchten af.

RTL Nederland heeft het eerste halfjaar goede resultaten geboekt. De omzet steeg naar 241 miljoen euro, een groei van 5,7 procent. Vorig jaar in dezelfde periode was de omzet 228 miljoen.

De ebitda ging naar 32 miljoen van 19 miljoen, een groei van 68,4 procent. De ebita steeg zelfs met meer dan driekwart naar 23 miljoen.

Daarmee werpt volgens CEO Sven Sauvé de nieuwe Fancentric-strategie die dit voorjaar werd geïntroduceerd nu al zijn vruchten af, samen met de investeringen in digitaal. ‘Deze halfjaarresultaten en de zeer sterke groei van 122 procent van het aantal abonnees bij Videoland is daarvan een zichtbare uitkomst. We blijven volop investeren in de ontwikkeling van verrassende nieuwe lokale content die aansluit bij de smaak van Nederland.’

De Fan Centric strategie houdt in feite in dat bij alles wat RTL doet ‘de Nederlandse consument altijd op één staat’.

In juli kondigde RTL Nederland een reorganisatie aan die ten koste ging van 85 arbeidsplaatsen. De verwachting is dat het mediabedrijf in Nederland komend jaar nog verder snijdt in de organisatie.

Internationaal
Internationaal had RTL Group uitstekende cijfers. De omzet steeg naar een recordhoogte van ruim 3 miljard, dankzij de groei van de digitale activiteiten en productiehuis FremantleMedia. Ook de goede cijfers in Nederland droegen er aan bij.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie