Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland ziet omzet en ebitda stijgen

Volgens CEO Sven Sauvé werpt de nieuwer 'Fan Centric' strategie zijn vruchten af.
Miniatuurvoorbeeld

RTL Nederland heeft het eerste halfjaar goede resultaten geboekt. De omzet steeg naar 241 miljoen euro, een groei van 5,7 procent. Vorig jaar in dezelfde periode was de omzet 228 miljoen.

De ebitda ging naar 32 miljoen van 19 miljoen, een groei van 68,4 procent. De ebita steeg zelfs met meer dan driekwart naar 23 miljoen.

Daarmee werpt volgens CEO Sven Sauvé de nieuwe Fancentric-strategie die dit voorjaar werd geïntroduceerd nu al zijn vruchten af, samen met de investeringen in digitaal. ‘Deze halfjaarresultaten en de zeer sterke groei van 122 procent van het aantal abonnees bij Videoland is daarvan een zichtbare uitkomst. We blijven volop investeren in de ontwikkeling van verrassende nieuwe lokale content die aansluit bij de smaak van Nederland.’

De Fan Centric strategie houdt in feite in dat bij alles wat RTL doet ‘de Nederlandse consument altijd op één staat’.

In juli kondigde RTL Nederland een reorganisatie aan die ten koste ging van 85 arbeidsplaatsen. De verwachting is dat het mediabedrijf in Nederland komend jaar nog verder snijdt in de organisatie.

Internationaal
Internationaal had RTL Group uitstekende cijfers. De omzet steeg naar een recordhoogte van ruim 3 miljard, dankzij de groei van de digitale activiteiten en productiehuis FremantleMedia. Ook de goede cijfers in Nederland droegen er aan bij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in