Saar 70+ gaat door

Vooraf voldoende nummers verkocht om het blad te kunnen laten verschijnen.

De 70+ special van Saar Magazine gaat door. Half mei maakte uitgever Snippet Media bekend van plan te zijn een dergelijk tijdschrift te gaan maken als er vooraf voldoende nummers zouden worden verkocht. 'Dat is ver boven verwachting gelukt', zegt Barbara van Erp van Snippet Media. Saar 70+ - ondertitel '70+ en nog lang niet achterlijk' verschijnt definitief op 18 augustus en ligt ook in de winkel.

Advertentie
advertisement

De doelstelling medio mei was: voor 1 juni minimaal 1500 exemplaren op voorhand te verkopen. 'Dat geeft genoeg vertrouwen om er vanuit te gaan dat je oplage uiteindelijk rond de 20.000 uitkomt. Het werden er veel meer: we zitten nu tegen de drieduizend aan en de teller blijft maar draaien.' 

Er zijn zelfs al enkele advertentiepagina’s verkocht. 

Van Erp: 'In deze tijden van corona zijn de 70plussers onwijs over een kam gescheerd. Opeens waren ze allemaal kwetsbaar en eenzaam, en moest er boodschappen voor ze worden gedaan en hartjes worden gestoepkrijt. Wij willen een blad maken voor vrouwen die midden in het leven staan en zich niet herkennen in de corona-termen. Die houden van winkelen en wijntjes drinken met vrienden. Die mooie reizen willen maken en met een kleindochter de stad in gaan. Lekker naar de film, in de tuin werken, twee uur stevig wandelen op de hei. Misschien werken ze zelfs nog, en weten ze de weg op de laptop – ze zijn in ieder geval nog lang niet achterlijk (als je dat al ooit wordt). Vandaar de ondertitel van de special: 70+ en nog lang niet achterlijk.'

Saar Magazine is in 2016 verschenen als online magazine. Met de snelle groei van een trouwe achterban, groeide ook de vraag naar een papieren versie. In september 2017 begon de redactie een actie om geld in te zamelen voor print. Nog datzelfde jaar was het er. Ook voor Saar 70+ gaat Snippet Media een vergelijkbaar scenario uitrollen.

'In Corona-tijd kun je verslagen gaan zitten wachten op betere tijden, maar je kan ook proberen te innoveren.'

Saar

Plaats als eerste een reactie

Advertentie