Premium

Zo wil de nieuwe streamingsdienst SkyShowtime abonnees aantrekken

SkyShowtime wil succesvol starten met een crossmediale campagne en levenslange korting voor vroege beslissers.

Afbeelding: SkyShowtime

Nederland heeft er nóg een videostreamingsdienst bij. SkyShowtime is op 25 oktober gestart en zet zich in de markt als een alternatief voor bekende diensten als Netflix. Consumenten worden op het bestaan van SkyShowtime gewezen via een crossmediale campagne en een kortingsactie. De streamingsdienst heeft ook een pr-bureau in de arm genomen om de Nederlandse lancering te ondersteunen.

Zware concurrentie

SkyShowtime is een Amerikaanse streamingsdienst met films, tv-series en andere content van een bundeling medianetwerken. Bekende netwerken zijn Paramount Pictures, Universal, Nickelodeon en DreamWorks. Door de uiteenlopende media van de netwerken te bundelen in één dienst, wil SkyShowtime zich positioneren als een waardige nieuwkomer op de Nederlandse markt.

Een markt die met Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Videoland, Viaplay en meer diensten sterk verzadigd is, maar wel degelijk ruimte biedt aan nieuwkomers. Zo maakte Viaplay deze week bekend dat het zeven maanden na de start in Nederland de grens van één miljoen Nederlandse abonnees gepasseerd is. Het Nederlandse succes is vooral te danken aan de populariteit van de Formule 1 en het Engelse voetbal, zegt Viaplay.

Levenslange korting voor snelle beslissers

Op SkyShowtime kijk je geen sport, maar films, series en documentaires. Een abonnement kost 6,99 euro per maand en is hiermee goedkoper dan Viaplay, Netflix en HBO Max, maar duurder dan bijvoorbeeld Amazon Prime Video. Om de Nederlandse consument te lokken, geeft SkyShowtime ‘levenslang’ vijftig procent korting aan wie voor 6 december een abonnement afsluit (en aanhoudt). De dienst start dus met een introductietarief van 3,49 euro per maand. Een actie die doet denken aan HBO Max, dat bij de Nederlandse start dit voorjaar ook levenslang vijftig procent beloofde aan vroege abonnees. Viaplay gaf abonnees alleen de eerste maanden korting.

skyshowtime
Afbeelding: SkyShowtime

Grootse crossmediale campagne

Om Nederlanders te attenderen op de beschikbaarheid van SkyShowtime, start de streamingsdienst een crossmediale introductiecampagne. Die omvat een breed scala aan kanalen, vertelt een woordvoerder. 'De komende weken kun je SkyShowtime niet missen. Niet alleen zijn we gigantisch aanwezig met out of home in Nederland deze en de aankomende weken, we zorgen er ook voor dat alle Nederlanders SkyShowtime tegenkomen tijdens hun dagelijkse rit naar school, werk of huis. Ook zijn we aanwezig tijdens het boodschappen doen. Dit doen we door bijvoorbeeld alle beschikbare schermen in Hoog Catharijne als mede door trams en zelfs een pont over te nemen.'

Concreet gaat het onder andere om de metronetwerken van Amsterdam en Rotterdam, grote digitale schermen in grote steden en een grote banner in Rotterdam. Volgende week breidt de campagne zich uit naar trams, een pont, snelwegmasten, extra grote schermen in grote steden, posters en abri's. 

SkyShowtime lanceert ook een spot op tv (Talpa, Ster en Paramount-zenders), alle grotere landelijke zenders en lokale omroepen, meer dan tachtig bioscopen, Spotify en digitale advertenties via onder meer Google en sociale media. Daarnaast sluit de streamingsdienst samenwerkingen met Qmusic en podcastuitgever Tonny Media om SkyShowtime onder de aandacht te brengen.

Hollywood-evenement in Amsterdam

M&C Saatchi sport en entertainment is in Nederland het pr-bureau van Skyshowtime. De samenwerking is in januari begonnen en geldt ook voor 2023, vertelt een woordvoerder van het bureau desgevraagd aan Adformatie.

Het pr-bureau verzorgt onder andere het contact met journalisten en is betrokken bij mediacampagnes. En het bureau is betrokken bij een evenement op 3 november in Amsterdam ter ere van de lancering van SkyShowtime in Nederland. Sterren uit Hollywood vliegen in voor het pers- en partnerevenement.  M&C Saatchi sport en entertainment heeft afdelingen in diverse landen en werkt samen met de marketingafdeling van SkyShowtime, vertelt de woordvoerder.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie