Het stormt reacties na item NOS Journaal over stoppende Monica Geuze

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Het nieuwe jaar is net begonnen en het eerste slechte nieuws is al binnen: Monica Geuze stopt met vloggen. De aankondiging dat de populaire influencer na 8,5 jaar kapt met het tonen van haar dagelijks leven bleef niet onopgemerkt.

Sterker nog, het was het gesprek van de dag en veel mensen vonden het nodig om duidelijk te maken dat ze geen idee hebben wie Monica is. 


De aankondiging dat Monica stopt met vloggen werd vooral liefdevol ontvangen, maar niet iedereen was het ermee eens dat het nieuws zo groots werd opgepakt. 

 

Monica is niet alleen één van de grootste Nederlandse vloggers, maar maakt ook succesvolle podcasts, is presentatrice van populaire TV-programma's én is gezicht van RTL en Videoland. Dat willen mensen graag benadrukken voor iedereen die 'Wie?' roept. 

 

Er lijkt een groot vooroordeel te bestaan over de influencer, terwijl mensen ook aangeven haar niet te kennen. Typisch, vindt Sander Schimmelpenninck, die de eigenaar is van het mediabedrijf dat Monica’s podcast Gorgels en Geuze produceert. 

 

Naast Sander zijn er nog veel meer mensen die het opnemen voor haar.

 

Een goede conclusie kan zijn dat mensen allang niet meer allemaal televisie kijken voor hun dagelijkse entertainment – en daar hebben de vlogs van Monica wel degelijk aan bijgedragen de afgelopen 8,5 jaar.


In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Talitha Isik en Annelot van Steenbergen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie