Viral van de Week: Suikeroom Tony’s Chocolonely biecht op

Social media-bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Bad

2022 is net van start gegaan en voornemens of niet, Tony’s Chocolonely kwam op 3 januari naar buiten met de boodschap: ‘I’m bad for your health’. Met deze boodschap bekennen ze dat hun chocoladerepen onderdeel zijn van het maatschappelijke suikerprobleem. Het bericht werd gedeeld op LinkedIn waar vervolgens meer dan 10.000 reacties op kwamen. Is dit een slimme marketingtruc of een oprechte bekentenis?

Bedrijven en merken die transparant zijn over wat ze doen en hoe ze dat doen hebben vaak een streepje voor bij klanten. Merken als Upfront, Patagonia en Too Good To Go zijn het schoolvoorbeeld hiervan. Zullen meer merken volgen en kleur gaan bekennen of zullen ze blijven zwijgen?

Een probleem of niet, eerlijk is Tony's Chocolonely wel. Wanneer je slogan luidt: ‘Crazy about chocolate, serious about people’, kun je ook bijna niet anders dan eerlijkheid voorop stellen. Deze eerlijkheid zit hem ook in het aanpakken van de cacao-industrie. Ze zijn niet vies van gecompliceerde maatschappelijke vraagstukken en willen hier dan ook niet omheen draaien. Hoe jij hieraan kan bijdragen? Neem je verantwoordelijkheid!

Tony Chocolonely reep

Dan nog een ander belangrijk punt: hoeveel stukjes chocolade mag je eten? De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid suiker is maximaal 50 gram. Dus reken je aantal stukjes maar uit!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie