Tessa van der Starre (MediaCom) voorzitter Amma Commissie

Van der Starre wil als voorzitter vooral oog voor menselijke elementen hebben.

Tessa van der Starre

Tessa van der Starre (38), CEO van MediaCom, is per 1 januari benoemd tot voorzitter van de Amma Commissie van MWG. Zij volgt daarmee Dave Frauenfelder (42) op. Van der Starre zei ja omdat de Amma’s voor haar altijd een bijzonder moment zijn geweest. ‘De awards bieden het mooie werk dat de industrie maakt voor merken een podium. Het is een erkenning voor kwaliteit en laat ons vak trots zijn op het werk dat we leveren.’

Van der Starre zal samen met vice-voorzitter Angelique Schreuders, Head of Client Services OMD de Amma-commissie runnen.

Advertentie
advertisement

Staat ter goed voor

De Amma’s staan er volgens Van der Starre ijzersterk voor. ‘Het is ontzettend belangrijk om met de juiste criteria en het netwerk aan experts niet alleen losse elementen te beoordelen, maar juist naar het grotere geheel te kijken. Van der Starre wil als voorzitter vooral oog voor menselijke elementen hebben. ‘Cijfers domineren ons werk, maar het zijn de ménsen die de juiste keuzes maken en zo het verschil maken.’

Volgens Van der Starre is het makkelijk om kritisch te zijn over het vak. ‘Maar het is veel leuker om onderdeel te mogen zijn van de commissie waar we gezamenlijk écht de lat bepalen van kwaliteit.’

Goud, zilver, brons

Dave Frauenfelder, a.i. Manager Brand bij Holland Casino, draagt zijn voorzitterschap met een positief gevoel over. ‘We hebben bij de afgelopen editie veel vernieuwing doorgevoerd. Niet alleen hebben we nieuwe categorieën toegevoegd om de prijs actueel te houden, zoals de wAmma, ook hebben we de stap genomen om goud, zilver en brons uit te reiken.’ Het voordeel van die differentiatie, is dat er in theorie meer Amma’s kunnen worden uitgereikt én dat al het werk dat boven het veld uitstijgt ook extra beloond wordt. Het moet ook de drempel om in te zenden, verlagen.

De betrokkenheid bij de Amma Awards vanuit adverteerderszijde is stijgend, stelt Frauenfelder, die twee jaar voorzitter van de Congres Commissie was en één jaar van de Amma Commissie, vast. ‘Toen ik drie jaar geleden begon, zei ik dat het jaren geleden soms voelde alsof ik op iemand anders feestje was, terwijl we juist met elkaar werken aan sterke merken. Bij de laatste editie hadden we alleen al in de jury 20 procent adverteerders. Dat pad is ingeslagen, ik heb er alle vertrouwen in dat dat onder de leiding van Tessa verder bewandeld wordt.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie