Tui laat Nederlanders wegdromen met livereclame vanuit Curaçao

De live-streams van het eiland worden vertoond op de digitale schermen van Exterion Media verpreid over winkelcentra. Uniek, zegt Exterion.

Tui laat Nederlanders wegdromen met livereclame vanuit Curaçao

Reisorganisatie Tui laat Nederlanders wegdromen met livebeelden vanuit Curaçao. De livebeelden worden vertoond op de digitale schermen van Exterion Media, verspreid over verschillende winkelcentra in Nederland. Volgens Exterion zijn de livebeelden een primeur op het gebied van digitale buitenreclame.

Advertentie
advertisement

Eerste internationale liveconcept

Exterion Media legt uit dat het live-concept de eerste landelijke Digital Out-of-Homecampagne is waarbij internationale livebeelden worden uitgezonden. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met mediabureau UM. De digitale schermen waarop de livebeelden non-stop worden vertoond, zijn te herkennen aan de lichtblauwe Tui bestickering. 

Tui laat Nederlanders wegdromen met livereclame vanuit Curaçao
Tui laat Nederlanders wegdromen met livereclame vanuit Curaçao Exterion

Het verrast mensen

De livebeelden moeten potentiële reizigers erop attenderen dat op vakantie gaan nog steeds mogelijk is. Volgens Muryad de Bruin, regional manager bij Curaçao Tourist Board, is het nu lekker vertoeven op het eiland: ‘Het verrast bezoekers dat ze in deze periode ergens relaxed en zorgeloos vakantie kunnen vieren. Een blik op hoe lekker het momenteel is om op Curaçao te zijn, is precies waar nu behoefte aan is!’ 

Ontspannen op vakantie kan nog

Er is specifiek voor Curaçao gekozen omdat het volgens Tui een van de weinige zonbestemmingen is waar Nederlanders op dit moment terecht kunnen. Frans Leenaars, chief marketing officer Western Region bij Tui: ‘Reizen is momenteel even anders dan je gewend bent, maar ook in deze tijd kun je ontspannen op een veilige en onbezorgde vakantie. Curaçao is ook in de winter een heerlijke bestemming en hoe kunnen we dat beter laten zien dan met een livestream? 

De campagne is te zien voor een periode van twee weken en wordt ‘uitgezonden’ op 250 reguliere digitale schermen.

Lees ook: Ana Henriques (Tui): ‘Niet de digitále bureaus overleven, maar de béste bureaus’

Credits

Adverteerder:           TUI / Curaçao Tourist Board

Mediabureau:           Universal Media

Technische partner: 23G

Inkoopbureau:          Rapport

Exploitant:                Exterion Media

Advertentie