Zo win je het Adformatie Media Report

Om in het Adformatie Media Report als Beste Mediabureau of Exploitant uit de bus te komen moet je echt goed presteren (volgens klanten).

Media Report

Het vak kent vele lijstjes, rijp en groen door elkaar. Het Adformatie Media Report, het voormalig Kerstrapport van Adformatie, zou je onder de categorie rijp kunnen scharen.

Al 38 jaar voeren Adformatie en Ipsos dit onderzoek uit. De ranking wordt niet gebaseerd op zoveel mogelijk stemmen en kan dan ook niet worden gemanipuleerd door social media-oproepjes of het mobiliseren van eigen werknemers, vrienden en familie. Alleen door (on)tevreden klanten.

Ga hier naar de enquête voor het Adformatie Media Report 2022
 

Als het jaarlijkse Adformatie Media Report verschijnt, kijken sommige exploitanten en mediabureaus soms wat teleurgesteld. Hoe kan het toch ze niet hoger zijn geëindigd of zelfs uit een (sub)lijst zijn gevallen?

Tevreden klanten

Het Adformatie Media Report is een klanttevredenheidsonderzoek. De beoordeling van de media-exploitanten wordt gedaan door adverteerders en mediaplanners die in 2022 zakelijk contact hebben gehad met één of meer exploitanten. De beoordeling van de mediabureaus wordt gedaan door exploitanten en adverteerders die in 2022 zakelijk contact met één of meer mediabureaus hebben gehad.

We maken de balans op door de mensen uit de ‘industrie’ te vragen hoe de diverse spelers in de mediasector presteren: wie scoort het beste overall, wie is het meest toonaangevend, innovatief of klantgericht.

Vervolgens wordt een overall ranking gemaakt van de 50 beste exploitanten en van de beste mediabureaus, en sublijsten van verschillende mediatypes:

  • Audiovisueel (TV, radio en bioscoop)
  • Print (dagbladen, huis-aan-huisbladen, publieksbladen en vakbladen),
  • Out Of Home
  • Online

Slim

Voor de algehele waardering is het bedrijf met het hoogste percentage ‘uitstekend’ tot ‘zeer goed’ de winnaar. Verder kijken we naar het bedrijf dat het meest innovatief en meest klantgericht is binnen de bedrijven waarmee afgelopen jaar contact was. Tot slot rapporteren we ook het bedrijf dat het meest toonaangevend was in de gehele sector.

Om te voorkomen dat exploitanten en mediabureaus kunnen winnen door slechts enkele tevreden contacten te laten meedoen is er een minimum aantal respondenten dat zakelijk contact heeft gehad. Om mee te kunnen doen in de overall ranking worden alleen de exploitanten of mediabureaus meegenomen die minimaal 12 keer zakelijk contact hebben gehad. Voor de sublijsten is de drempel 6.

Kleinere partijen scoren vaak goed in het Media Report. Dat is waarschijnlijk omdat die bedrijven vaak intensief klantcontact hebben. Maar ook grote bedrijven met veel klanten kunnen natuurlijk slim inspelen op een goed resultaat door warme zakelijke contacten te motiveren de enquête in te vullen. En zo win je dus het Adformatie Media Report.

De winnaars worden bekendgemaakt tijdens Minds in Media op 19 januari 2023 in Capital C.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie