Van Bol.com tot Hema: zo haken bedrijven in op Twitters nieuwe naam 'X'

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Vorige week veranderde Elon Musk de naam van Twitter al in 'X', maar toen nam iedereen zijn idee nog met een korreltje zout.

Nu alle logo's in de app stap voor stap veranderen in een zwart-witte afbeelding van de letter, lijkt het toch echt tijd om afscheid te nemen van het blauwe vogeltje Larry.

Maar veel tijd voor verdriet is er niet, want bedrijven en organisaties als Bol.com, WWF en Hema vogelen met hun goede inhakers binnen no time uit hoe ze iedereen weer aan het lachen kunnen maken.


Wanneer er een dier met uitsterven wordt bedreigd, is het Wereld Natuur Fonds er als de kippen bij.


Ook in Duitsland weten ze wel raad met de situatie: als de dieren niet worden beschermd, eindigen ze net zoals Twitter-vogel Larry.


Vakbond FNV wil Larry wel ondersteunen met wat hoognodig arbeidsadvies.


Bol.com is de vogel alweer helemaal vergeten en besteedt wat X-tra aandacht aan Twitters nieuwe naam.


En ook Hemay is helemaal klaar voor deze nieuwe trend.

 


Wie kan Ernie ontbreken in dit lijstje? De letter 'X' uit Sesamstraat, natuurlijk.
 


Iedereen die zich zorgen maakt om de toekomst van Larry kan weer rustig ademhalen: het vogeltje kan altijd bij festival Mysteryland terecht.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie