Beter Bed introduceert nieuw boegbeeld: Peter, de Beter Bed-weter 

Nieuwe campagne, die de merkpositionering ‘Beter Bed, Beter Slapen, Beter Leven’ opluistert, moet het merk sterker neerzetten als A-merk.

Beter Bed introduceert nieuw boegbeeld: Peter, de Beter Bed-weter 
Joe Public

Beter Bed start een nieuwe campagne waarmee het de onlangs geïntroduceerde merkpositionering ‘Beter Bed, Beter Slapen, Beter Leven’, kracht bij wil zetten. Het merk introduceert daarvoor een terugkerende hoofdpersoon Peter de Beter Bed-weter. De campagne, die het merk sterker neer moet zetten als A-merk en als ‘betrouwbare slaapadviseur met kennis van zaken’, is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.

Advertentie
advertisement
Beter Bed introduceert nieuw boegbeeld: Peter, de Beter Bed-weter 
Beter Bed introduceert nieuw boegbeeld: Peter, de Beter Bed-weter  Joe Public

Beter Bed-boegbeeld

Volgens Beter Bed is de nieuwe betweter een type dat iedereen wel kent. Het zou dan gaan om iemand die graag in het centrum van de aandacht staat en die elk gesprek weet te draaien naar z’n favoriete onderwerp, in Peters’ geval is dat slapen. Het nieuwe Beter Bed-boegbeeld wordt gespeeld door acteur Arnoud Bos en het is aan hem om familie, buren en kennissen gevraagd en ongevraagd van slaapadvies te voorzien. 

De commercial

Beter Bed introduceert nieuw boegbeeld: Peter, de Beter Bed-weter 

Kennis-orakel

Peter, die de standaardopeningszin ‘Dat kan beter! meekrijgt, weet het volgens Beter Bed ook écht beter omdat hij de oplossing altijd rechtstreeks van Beter Bed heeft meegekregen. Zo zou hij de adviezen van de slaapadviseurs letterlijk napraten en en struint hij de Beter Bed-website en het Youtube-kanaal af op zoek naar weetjes en aanbiedingen om zelf met de eer strijken om toch uiteindelijk nieuwe klanten richting het slaapwarenhuis te bewegen.  

'Uit het leven gegrepen'

Perijn Hoefsloot, directeur Marketing & Customer Experience bij Bed spreekt van een opvallende, herkenbare campagnelijn met een eigen ‘campaign property’. ‘De campagne zit vol branding-elementen, die relevant zijn voor de service en door uit het leven gegrepen situaties uit te beelden leidt het tot een glimlach.’ 

De Peter weet het beter-campagne wordt uitgerold op tv, op social, radio en zogenoemde ‘instarters’: pre-rolls, voorafgaand aan branded content. 

Lees ook: 

Credits:

Verantwoordelijk vanuit Beter Bed: Nadieh Cissen, Cees v/d Water, Perijn Hoefsloot, Danielle van Disseldorp, Denny Janssen

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Regie: Antoine Houtsma

Creatie: Marcel Hartog, Antoine Houtsma

DOP: Menno Westendorp

Montage: Bellamy Edit Studio, Marc Bechtold

Strategie: Jeroen van Eck, Sanne Nobel

Account: Jolies van Rijn, Corinda van Zandwijk

Productie: Inge Zoete, Fatima Engelhard

Geluid: Sound Circus, Feike de Wit, Michiel Wesselink

Plaats als eerste een reactie

Advertentie