BVA werft 14 nieuwe leden in 2022

Tijdens de ALV blikte BVA terug op het jaar waarin het het predicaat ‘Koninklijk’ kreeg uitgereikt.

Merkleiders
bvA

Koninklijke BVA – dat predicaat mag de belangenbehartiger voor adverteerders sinds vorig jaar voeren – wist in 2022 14 nieuwe leden aan zich te binden. Dat maakte de bond bekend op de algemene ledenvergadering op 19 april.

Het ledenaantal staat daarmee per 1 januari 2023 op 135. En ook dit jaar zet de groeitrend zich volgens BVA voort met tot en met april negen nieuwe leden. Dit zijn de nieuwe leden van 2022:

  • A.S.R.
  • De Bijenkorf
  • Cloetta
  • Enrico | Roots in Good Food
  • Exact
  • GranFood B.V.
  • Haribo
  • Hogeschool van Amsterdam
  • MediaMarkt
  • Signature Foods
  • Riedel
  • Upstairs Traprenovatie
  • Westland Kaas B.V

Praktische tools

BVA-voorzitter Erik van Engelen blikte voor de gelegenheid ook vooruit: ‘Er wordt steeds meer verwacht van merken en tegelijk krijgen ze vaker kritiek. In onze visie kunnen merken juist belangrijk bijdragen aan veranderingen van gedrag en beeldvorming ten behoeve van milieu, klimaat en maatschappij. In toenemende mate ondersteunen we onze leden daarbij met kennis en praktische tools. Daarnaast zoeken we proactief de publiciteit op voor deze positieve rol van merken en gaan we in gesprek met overheden en brancheorganisaties om positieve ontwikkelingen te stimuleren.’

Het bestuur bestaande uit Van Engelen en bestuursleden Arno de Jong, Aart Jan van Triest en Theo van Uffelen werd tijdens de ALV door de BVA-leden unaniem herbenoemd voor een nieuwe periode van drie jaar. De samenstelling van het bvA-Bestuur blijft daardoor als volgt:

  • Erik van Engelen, voorzitter, Algemeen Directeur Wildlands Adventure Zoo
  • Nicole Freid, vice-voorzitter en penningmeester, Directeur Marketing & Innovatie HAK
  • Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij
  • Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson
  • Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com
  • Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe B.V.
  • Nathalie Lam, Global Head of Sponsorship and Lead Inclusion & Diversity Philips
  • Charlotte Zelders, Chief Marketing Officer ANWB (tot 1 april 2023)
  • Richard van Schaik, Partner en specialist Privacy en Media/Entertainment bij DLA Piper

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie