Premium

Campina wil het merk van mentale fitheid worden, maar hoezo?

Merkconcept ‘Sterk met Campina’ gaat over fysieke gezondheid. Waarom bekommert het zuivelmerk zich nu om onze mentale fitheid?

Carien de Bas (FrieslandCampina), Roderick Mirande (Adformatie)

Campina bouwt al een fiks aantal jaren aan het concept ‘Sterk met Campina’. Dat gaat over fysieke gezondheid. Nu wil het merk ook het domein van mentale fitheid betreden. Is dit een manier om maatschappelijke betrokkenheid te tonen? Wat is de link tussen ‘mentaal fit’ en zuivel? En is dit niet één bordje teveel om als merk in de lucht te houden?

Carien de Bas, Marketing Manager bij FrieslandCampina, geeft in onderstaand video-interview (11:33 minuten), een uitgebreide toelichting op de keuzes die het zuivelmerk maakt bij het project ‘de veerkracht van Nederland’.

Onder het video-interview een (puntsgewijze) samenvatting van de activiteiten onder die paraplu.

'Sterk met Campina' krijgt er ‘de veerkracht van Nederland’ bij

Samenvatting

  • Campina wil naast fysieke fitheid, nu ook mentale fitheid een onderdeel maken van zijn focus.
  • Het laat vanaf nu een jaarlijks onderzoek uitvoeren naar hoe het gesteld is met ‘de veerkracht van Nederland. De eerste veerkracht-monitor wordt in september gelanceerd.
  • Mede door de corona-crisis is er veel aandacht voor het onderwerp ‘mentale gesteldheid’. Campina zegt mensen te willen inspireren en helpen om veerkrachtig in het leven te staan.
  • Vanaf dit jaar is ‘Campina voedt de veerkracht van Nederland’ de nieuwe purpose van het merk.
  • In samenwerking met Barbara Barend, komt Campina met een contentserie (5 afleveringen) over veerkracht. De thema’s die aan bod komen zijn:
    • Thema 1: Veerkracht groeit door beweging
    • Thema 2: Veerkracht begint met een doel
    • Thema 3: Veerkracht is persoonlijk
    • Thema 4: Veerkracht bouw je stap voor stap
    • Thema 5: Veerkracht werkt beter samen

Alle losse veerkracht-filmpjes zijn te vinden op de youtubepagina van Campina. Een compilatievideo bekijkt u hieronder:

Campina Veerkracht Expertpanel
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie