Crypto.com sponsort nu ook het WK voetbal

Het platform om cryptovaluta te verhandelen zet groots in op marketing, en dat mag wat kosten.

Afbeelding via Crypto.com

Crypto.com, een website om cryptovaluta te verhandelen, is de nieuwste sponsor van het WK voetbal in Qatar, eind dit jaar. Dat melden Crypto.com en organisator FIFA. Hoeveel geld er met de sponsoring gemoeid is, is niet bekendgemaakt. 

Doel van de sponsoring is de naamsbekendheid van Crypto.com vergroten, aldus de partijen. Hoe dat precies gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Crypto.com zegt in ieder geval dat zijn bestaande en nieuwe klanten kans maken om wedstrijden in het land in het Midden-Oosten bij te wonen. Er wordt ook exclusieve merchandise weggegeven. 

Crypto.com sponsort veel sportevenementen

Voor Crypto.com is het sponsoren van het WK voetbal de nieuwste manier om zijn handelsplatform breder onder de aandacht te brengen. Het bedrijf, dat in 2016 is opgericht en vierduizend medewerkers heeft, sponsort bijvoorbeeld al evenementen in de motorsport, MMA, basketbal en ijshockey. 

In 2021 startte Crypto.com ook als een Formule 1-sponsor en kocht het voor naar verluidt zevenhonderd miljoen dollar de naamrechten op een Amerikaans sportstadion. Dat Staples Center in Los Angeles heet de komende twintig jaar daarom de Crypto.com Arena. In januari incasseerde Crypto.com pr-schade en een miljoenenverlies door een hack. De website zegt tien miljoen gebruikers te hebben en verdient aan de commissies op het verhandelen van cryptovaluta als Bitcoin en Ethereum. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie