Drie shortlisten SAN ABC Accenten 2020 bekend

Albert Heijn, Koninklijke Auping en Rijksoverheid strijden om de titel adverteerder van het jaar.

Barbera Wolfensberger.

De ABC jury heeft na een tweede ronde de kanshebbers voor de drie SAN ABC Accenten 2020 vastgesteld. 

De shortlisten op alfabetische volgorde:

Adverteerder van het Jaar 2020:

  • Albert Heijn
  • Koninklijke Auping
  • Rijksoverheid, Crisiscommunicatie

Bureau van het Jaar 2020

  • dentsuACHTUNG!
  • Roorda Reclamebureau
  • TBWA\Neboko

Consistent Accent 2020

  • Bever
  • Jumbo Supermarkten
  • Zeeman

Alle negen genomineerden presenteren hun case op dinsdag 11 mei 2021 aan de ABC jury bij het gastvrije ABN Amro in het gebouw CIRCL aan de Zuidas in Amsterdam.

Samenstelling jury:

  • Onafhankelijke voorzitter: Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)
  • BvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (HAK)
  • Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
  • Vakmedia: Susanne van Nierop (Adformatie), Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune) en Nicolette Hulsebos (FONK).
  • SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Yvette Belt-Beekman (KPN) en Ron Schneider (Eneco).

De uiteindelijk drie winnaars worden bekend gemaakt tijdens de Livestream uitzending vanuit Studio 21: de Uitreiking SAN Accenten 2020, 27 mei 2021, 16.30 uur.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie