Premium

Holie stopt met hummus en positioneert zich als ontbijtmerk

‘Do-good-merk’ Holie begon met granola en hummus maar brengt nu focus aan met louter ontbijtproducten in zijn portfolio.

Niet alle helden dragen een cape
Holie Foods

Holie, het levensmiddelenmerk dat zegt te staan voor positieve verandering, onder meer door natuur te herstellen in Nederland en in Afrika, richt zich vanaf nu alleen nog maar op ontbijtproducten.

Het merk, opgericht door Merick Schoute, Marc Veltman en Valentijn van Santvoort, startte met een productportefeuille met zowel ontbijtproducten (granola’s) en vegan smeersels (hummus), maar haalt de hummus in de loop van oktober uit de schappen en voegt havermout toe aan het ontbijtgranenschap.

Kill your darlings

Van Santvoort: ‘Op korte termijn is het commercieel misschien niet handig omdat we met de hummus een groei doormaken van zo’n 40 procent, maar het is een kwestie van “kill your darlings”, die ons in staat stelt om volledige focus te hebben op het ontbijtsegment. Zo weten we beter hoe we ons positioneren, wie we uitdagen en kunnen we challengen op gezondheid en duurzaamheid. Merken als Bolletje, Quaker en Kellog’s, grote corporates, laten gaten vallen op duurzaamheid en gezondheid – er wordt nog altijd veel suiker toegevoegd – en dat maakt duidelijk waar de kansen liggen om keihard aan te vallen.’

De ambitie is groot: ‘We willen het gezondste en duurzaamste ontbijtmerk ter wereld worden.’ Holie is nu nog vooral in Nederland en België verkrijgbaar, de eerste stappen in Duitsland (Edeka) zijn gezet.

Holie Havermout
Holie Havermout Package design: De Ontwerpschuur

Planeet afkoelen

Met de deze week geïntroduceerde havermoutlijn, bestaande uit drie varianten, doet Holie dezelfde belofte als het eerder met de granola’s en hummus deed: ’50 procent van de winst wordt geïnvesteerd in natuurherstel in Nederland en Afrika, wat een belangrijk onderdeel is van de oplossing voor klimaatverandering.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie