KPN heft merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom op

KPN heeft het voornemen om de dienstverlening van deze merken op termijn verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

Hoofdkantoor
KPN

KPN gaat de volledige focus leggen op het merk KPN. Het voornemen is om op termijn de dienstverlening van alle merken onder de KPN-vlag verder te laten gaan als KPN. Dat meldt het vandaag in een persverklaring. Het Nederlandse telecombedrijf dat de merken KPN, Telfort (ook Telfort Zakelijk), XS4all en Yes Telecom herbergt, zegt 'de onbetwiste kwaliteitsprovider' te willen zijn met 'de beste diensten, klantenservice en netwerken'.

De ambitie is dan ook om met het KPN-merk alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen, van voordeeldiensten tot premium diensten.                                                                                                                                                              

Advertentie
advertisement

Extra voordelen

Om uitvoering te geven aan deze strategie, zegt KPN in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aan te vullen met de sterke eigenschappen van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. KPN: 'Voor klanten van deze merken verandert er niets.'

Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN: 'Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom. Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.'

Reacties: 2

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jan Rijkenberg
Zou de eigenaar van Blue Band, Becel, Zeeuws Meisje en noem al die margarine merken maar op, ook alles onder Blue Band gaan schuiven? En zou Unilever Omo en Robijn samenvoegen? Nee, want ze weten dat elk merk zijn eigen klantprofiel heeft opgebouwd in de jaren.

Het toevoegen van de sterke kanten van de merken Telfort en XS4ALL aan het (zwakkere?) merk KPN is puur wensdenken. Verwatert alleen maar de kracht van een merk, je kan niet voor álles staan. 'Mijn' Vodafone Ziggo UPC heeft me ook niets extra's opgeleverd, staat steeds verder van me af.

De trend in de maatschappij gaat juist van 'macro naar multi-micro' na jaren waarin de 'macro-isering' (groot, groter, grootst) juist veel bedrijven van hun klanten heeft vervreemd. Mensen houden niet van machtige corporates. Dat gaat KPN nu dus doen.

'Er verandert voor de consument niets' zegt de woordvoerder. Dat is intrinsiek denken. Er verandert wel degelijk iets. Je ontneemt mensen 'hun' merk waar ze ooit bewust voor kozen. En je geeft ze dus niets extra's.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ben Brugman
Het beste van alle merken: holle _brand speak_. Zo is ook de Postbank ooit in rook opgegaan. Opgedoekt door rekenmeesters die rationaliseren en saneren. Daarom maken pharma-privateers medicijnen plotseling vijftien keer duurder, want waarom zou je er niet van profiteren als je schaarste kan creëren?

Gecreërde schaarste, dat is het eindspel in de wals der giganten. Maar daar dansen we als consumenten en kiezers wel zelf in mee. Wij stemmen op politici die het profijtbeginsel aanbidden en het primaat bij de markt leggen. Die saneren door te privatiseren. We laten ons leiden door blinde winstwaanzin. Met als gevolg dat we nu beleefd moeten vragen om maatschappelijk verantwoorde ondernemerskeuzes, terwijl we ooit als consument en kiezer zelf aan de basis stonden van maatschappijen tot nut van het algemeen. Die door het rijk zijn overgenomen en vervolgens verkwanseld: de posterijen, de spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de vakantieparken, de banken, de verzekeraars, de kranten, de telecombedrijven.

Maar niets weerhoudt ons om de dansvloer op te gaan met nieuwe initiatieven tot nut van het algemeen. Begin een Gajesbank, een Gespuis-telecombedrijf, een Rapaljekrant, een Geteisem-ziekenhuis, een Schoremsupermarkt. Ga niet mopperen in de kantlijn, maar crowd-compete!

Trouwens Jan: wilde Unilever niet massaal merken saneren vijftien jaar geleden? Zelfde rekenmeesterlogica.

Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie