Premium

‘Merken moeten denken als redactie als ze vertrouwen willen herwinnen’

Thijs Muller (Havas) en Rogier van Kralingen (The Whole Story) schreven ‘Mediastorm’. ‘Bouw communicatieafdeling om tot marketingredactie.'

Rogier van Kralingen en Thijs Muller

Merken kunnen in deze revolutionaire tijden vertrouwen herwinnen door te denken als een redactie. Dat is in de kern de boodschap van het boek dat Thijs Muller, ceo Havas Media Amsterdam, en Rogier van Kralingen, oprichter van productiehuis The Whole Story en auteur, zojuist hebben gepubliceerd: Mediastorm. Ondertitel: ‘Nieuwe creativiteit voor deze revolutionaire tijd’.

Niet andersom

Om op een succesvolle manier een principe-gedreven ‘marketingredactie’ te bouwen die eerlijke content maakt die past binnen de culturele leefwereld van de consument, heb je volgens Muller en Van Kralingen de vrij nieuwe discipline ‘mediacreatie’ nodig. Muller: ‘Daarbij bepaalt het mediakanaal en het mediumtype de richting van het merk en de content, en niet andersom.’

In onderstaand video-interview geven Muller en Van Kralingen een uitgebreide toelichting op hun nieuwe boreling. Er zijn al boeken volgeschreven over ‘het merk als publisher’, ‘het merk als verhalenverteller’ en ‘het merk als content-generator’. Waarom dit boek? En waarom nu?

Adfo Connects Daily - Van Kralingen en Muller over Mediastorm
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie