Premium

Merknaam Yarden verdwijnt, maar dat duurt nog wel even

Door de overname (of: reddingsoperatie), wordt alles wat nu Yarden is op termijn Dela.

Praten over de dood
Yarden

De merknaam Yarden verdwijnt. De zieltogende uitvaartorganisatie achter het merk wordt overgenomen door Coöperatie Dela, zo werd 5 mei bekendgemaakt. Dankzij deze overname krijgt Dela er een groot aantal uitvaartcentra en crematoria bij die complementair zijn aan die van Dela. Die worden op termijn allemaal ge-rebranded van Yarden naar Dela.

De vraag wanneer het uitfaseren van het merk afgerond zal zijn, komt volgens een woordvoerder van Dela te vroeg. De overname (nu nog een voornemen tot overname), zal komende zomer rondkomen als alles goed gaat. ‘De merknaam verdwijnt, maar wanneer precies, daar kan ik nu niets concreets over zeggen.’

Het mocht schuren

Yarden staat bekend om zijn schurende campagnes. In 1993 leidde de campagne ‘Is er koffie na de dood?’ tot een stortvloed aan klachten bij de Reclame Code Commissie.

In 2002 kwam het met het spraakmakende idee om stier Herman tot zijn dood te mogen verzorgen, als het het dier mocht opvoeren in zijn reclame. (Daarna zou stier Herman opgezet worden en tentoongesteld bij Naturalis.)

In 2009 kreeg het felle kritiek vanwege het idee om een minuut reclamezendtijd geheel ‘op zwart’ te zetten.

In 2015 startte Yarden een samenwerking met Adelheid Roosen. Ondanks de irritatie die dat bij het grote publiek opwekte (Loden Leeuw), gaf Yarden een vervolg aan de samenwerking.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie