Podcast van de week: Blazing Trails van Salesforce

Audio agency Airborne kiest de podcast van de week. Onderscheidende audioproducties van adverteerders waar de consument naar wil luisteren.

Podcast van de week: Blazing Trails van Salesforce

Met het post-corona-tijdperk in zicht, is de grote vraag hoe onze werkroutine eruit gaat zien in de toekomst. Waarschijnlijk een soort hybride vorm. Maar hoe organiseer je zoiets als bedrijf? Het is één van de thema’s die voorkomt in de podcast Blazing Trails van Salesforce. Hierin worden elke week experts uitgenodigd om van gedachten te wisselen over moeilijkheden en uitdagingen waar bedrijven tegenaan lopen.

Domein

Salesforce is een veelgebruikte online CRM-tool dat opereert onder de wervende slogan ‘We believe everyone can be a Trailblazer, and we’re building the technology to make it happen.’ En ja, dan is de titel voor de podcast - Blazing Trails - natuurlijk snel gevonden. Maar wat ‘m de moeite van het luisteren waard maakt, is dat de podcast relevante onderwerpen adresseert die inhoudelijk nauwelijks verbonden zijn aan de eigen dienstverlening. En dan komt de kracht van een merk naar voren: door niet te praten over het product of de dienst, maar door verhalen te vertellen binnen een gekozen domein.

Uitdagingen

Het domein van deze podcast zou je kunnen omschrijven als ‘de uitdagingen van bedrijven anno nu’, met aan het woord ‘trail blazers’ die de wereld proberen beter te maken, vaak in combinatie met iemand vanuit Salesforce zelf. Het levert een behoorlijke gevarieerde mix aan gasten op.

Neem bijvoorbeeld Arianna Huffington, mede-oprichter van The Huffington Post en tegenwoordig ceo van Thrive Global. Ze heeft zich laatste jaren ontwikkeld als expert op het gebied wellness en gezondheid. In de aflevering van Blazing Trails vertelt ze hoe, in deze tijden van thuiswerken en stress, mentaal en fysiek gezond te blijven - om zo weg te blijven bij een burn-out. Andere afleveringen gaan over onderwerpen als duurzaamheid, racisme of gelijkheid op de werkvloer. 

Kracht

Wat Blazing Trails sterk maakt, is dat het op een eerlijke en realistische manier praat over herkenbare en soms ook controversiële thema’s. Dat maakt de productie geloofwaardig, maar communiceert ook nog op een slimme manier de merkboodschap: Salesforce snapt de uitdagingen van bedrijven en helpt om daar op in te spelen. 

Daarnaast wordt de podcast heel consistent gemaakt en gedistribueerd: elke woensdag is er een nieuwe aflevering beschikbaar en inmiddels is de reeks in het 6e seizoen aanbeland. De show is feitelijk het vlaggenschip van de verschillende podcasts die Salesforce aanbiedt. Voor specifieke onderwerpen als sales, marketing of meditatie heeft het aparte shows: negen in totaal, die allemaal redelijk frequent van nieuwe afleveringen worden voorzien. Om zo’n uitgebreid portfolio in de lucht te houden, dat is wel een compliment waard. 

Luister de podcast van de week hier: Blazing Trails van Salesforce 

Nieuw: Onderzoek merkeffect podcasts

Het aantal podcasts van adverteerders is in Nederland de afgelopen jaren explosief gegroeid. Maar wat is het effect voor het merk, los van bereik? Samen met onderzoeksbureau MediaTest onderzocht Airborne voor het eerst in Nederland de merkeffecten van verhalende podcasts aan de hand van de podcast-reeks Topstukken van de BankGiro Loterij. Lees hier meer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie