Rijksmuseum overladen met kritiek na samenwerking met deze influencer

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Het Rijksmuseum

Het allerbelangrijkste werk in het Rijksmuseum is natuurlijk de Nachtwacht van Rembrandt. Om dat werk extra in het zonnetje te zetten, vroeg het museum een Instagram-persoonlijkheid om mooie beelden van het doek te maken. Maar mensen snappen de samenwerking niet helemaal...

Advertentie

1. Het gaat allemaal om deze foto:

Instagram Rijksmuseum
Instagram Rijksmuseum Het Rijksmuseum

2. Het museum ging een samenwerking aan met Noor van @queenofjetlags.

Queen of Jetlags
Queen of Jetlags Het Rijksmuseum

3. Maar veel mensen begrijpen de samenwerking niet helemaal.

Twitter
Twitter Het Rijksmuseum

4. De foto zou ook niet helemaal bij het museum passen.

Reactie
Reactie Het Rijksmuseum

5. Iemand is zelfs van mening dat de foto vrouwonvriendelijk is.

Reactie
Reactie Het Rijksmuseum

6. Er zijn meer negatieve reacties dan positieve reacties onder de post.

Reactie
Reactie Het Rijksmuseum

7. Volgers vinden dat het Rijksmuseum zich meer op kunst moet focussen.

reactie
reactie Het Rijksmuseum

8. De volgers verwachten in ieder geval iets anders van het museum.

Reactie
Reactie Het Rijksmuseum

9. Er zijn ook mensen die de foto wel mooi vinden.

Reactie
Reactie Het Rijksmuseum

10. Tot slot vindt Pim het wel meevallen.

Reactie
Reactie Het Rijksmuseum

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Steve van Velzen. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie