Signify vraagt met GLOW aandacht voor energiezuinige verlichting

Lichtkunstfestival GLOW, opgericht door Signify (voorheen Philips Lighting) en gemeente Eindhoven moet verduurzaming in de spotlight zetten

Colour Symphonie
Signify

‘Genieten van licht, maar er wel spaarzamer en slimmer mee omgaan’, dat is de boodschap die Signify (voorheen Philips Lighting) en gemeente Eindhoven met het internationale lichtkunstfestival GLOW willen uitdragen.

Hellen van der Plas, Market Leader Signify Benelux (lees een interview met haar dat eerder in Adformatie verscheen hier), haalt Gerard Philips aan in haar betoog over het belang van GLOW: ‘Licht is leven, licht is blijheid, licht is feestelijkheid.’ We moeten het licht volgens haar dus vooral niet uitlaten. ‘Want licht zorgt ervoor dat we kunnen leven zoals we willen. Op elk gewenst tijdstip kunnen sporten, lezen, werken en feesten.’

De boodschap is dus wel om er spaarzamer en slimmer mee om te gaan. ‘Om samen een stap in de groene richting te zetten. Daarom brengen wij het lichtverhaal “Licht is Leven”. We doen dat niet voor niets bij de Witte Dame. Een passende plek voor ons verhaal, want dit Eindhovens icoon werd 90 jaar geleden gebouwd voor de uitbreiding van de gloeilampenproductie van Philips.’

Energiezuinige kunst

Signify en Eindhoven geven met GLOW wat betreft dat ‘spaarzamer en slimmer’ het goede voorbeeld. Zo wordt er gebruik gemaakt van energiezuinige laserprojectie en bestaat 85 procent van de lichtkunstwerken uit LED-verlichting. Het streven van het licht-kunstfestival is om in 2020 100 procent LED en energieneutraal te zijn.

Over ‘Licht is leven’

Deze audiomonoloog ‘Licht is Leven’ is een opmaat naar het ‘Colour Symphony’ van kunstenaars Jan Fabel, Dirk van Poppel en Erwin Steijlen. ‘Licht is Leven’ is een inspirerend lichtverhaal waarin een opa zijn kleinzoon vertelt over licht, duisternis en duurzaamheid. Het verhaal roept bezoekers op na te denken over spaarzamer omgaan met verlichting. Want als we anders en slimmer omgaan met licht is een duurzamere toekomst mogelijk, zo is de boodschap.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie