Unox krijgt nieuwe ‘culinaire identiteit’ 

'Ook leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox-producten goed in beeld komt.'

Unox krijgt nieuwe ‘culinaire identiteit’ - hutspot
Chuck Studio's

Unox, dat onlangs de positionering verscherpte, zegt dat het tevens behoefte had aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van de producten. Deze zogenoemde ‘Culinaire Identiteit’ is ontwikkeld door Chuck Studios. Het bureau, dat zichzelf de food advertising specialist noemt, vertelt dat het de behoefte van Unox beantwoordde door onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat ‘kou van buiten en warmte van binnen representeert’.

Het bureau geeft aan ook, geheel in lijn met Unox’ nieuwe strategie - op weg naar minder en beter vlees, en meer groenten - een leidraad ontworpen te hebben die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox-producten goed in beeld komt.

Advertentie
advertisement

Verantwoordelijkheid

Felice Blommers, brand manager bij Unox stelt dat Unox onderdeel is van de Nederlandse cultuur en dat vrijwel iedereen zich op een bepaalde manier identificeert met het merk. ‘Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Bij Chuck Studios snapten ze dat als geen ander. Olaf van Gerwen, de global creative director van het bureau en zijn team zijn er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.’

‘Verheerlijking cultureel erfgoed’

Van Gerwen vindt dat Unox een enorme ‘heritage’ heeft en dat het merk het Hollandse culturele erfgoed verheerlijkt. ‘Als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat. Daarnaast heeft Unox met haar enorme portfolio veel verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdaging, maar wel zo’n beetje de mooiste uitdaging in de Nederlandse voedselindustrie.’

Samenwerking

Chuck Studios zegt voor Unox nauw samen te werken met de bureaus SGK, voor visuele identiteit en TBWA\Neboko voor communicatie. ‘Chuck Studios is verantwoordelijk voor de Culinaire Identiteit.’ Verwacht wordt dat het eerste werk medio juni zichtbaar is.

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie