Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen

Nieuwe introducties en herformulering populaire dranken moet bijdragen aan snelle suikerreductie binnen het portfolio.

Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen

Vrumona verkondigt geloof te hebben in een suikervrij schap in de supermarkt en belooft daarvoor goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. De organisatie stelt al sinds 2015 bezig te zijn om het suikergehalte in haar frisdranken te verminderen. Het aangekondigde resultaat van het minder-suikerbeleid zou reeds tot een reductie van één miljard suikerklontjes in de frisdranken hebben geleid.

Advertentie
advertisement

Consument laten wennen

De frisdrankgigant, die merken voert als Pepsi, 7Up en Royal Club, legt uit dat het geleidelijk stappen heeft gezet om de suikerreductie te behalen. Zo zouden de frisdranken uit het Vrumona-portfolio elk jaar 5% minder calorieën en steeds minder suiker bevatten. Die geleidelijk aanpak moest ervoor zorgen dat consumenten langzaam konden wennen aan minder suiker in de frisdrank. Daarnaast zegt het bedrijf dat iedere nieuwe frisdrankmerk-introductie niet meer dan 19 kcal per 100 ml bevat.

Vrumona claimt ook door het beleid een portfolio aan te kunnen bieden waarbij het suikergehalte 40% lager is dan het marktgemiddelde. 

 

'Verantwoorde varianten'

In samenwerking met horeca en retailers wil Vrumona consumenten de bieden uit een ‘ruim aanbod verantwoorde alternatieven. Vrumona: ‘Inmiddels hebben we van elk van de frisdranken een laagcalorische variant. De suikervrije Pepsi Max is de hardste groeier binnen het cola-segment en de sterkste stijger in de top 100 van IRI Nederland.’

‘We zijn nog lang niet klaar’

Evelien Sanders-De Boer, managing director van Vrumona, wil dat suikervrij snel het nieuwe ‘regular’ wordt: ‘Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten zelf bewust de keuze voor suikervrij maken. We helpen hen hierbij met diverse initiatieven die we samen met onze klanten, retailers en horecaondernemers hebben genomen om de aandacht voor suikervrij te laten groeien. De reductie van 1 miljard suikerklontjes is een mooie mijlpaal en een stap in de goede richting, maar we zijn nog lang niet klaar.’ 

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie