ID&T en Monica Geuze nemen belang in Nederlands hard seltzer-merk Stëlz

Milan Voet: 'Het enorme internationale, digitale, bereik van ID&T creëert mooie kansen om onze merkbekendheid verder te vergroten.'

Rosanne Janmaat (ID&T), Monica Geuze, Milan Voet (Stëlz)

Het Amsterdamse hard seltzer-merk Stëlz maakt bekend dat het twee nieuwe aandeelhouders heeft aangetrokken. Zowel influencer Monica Geuze als evenementenorganisator ID&T, bekend van evenementen als Mysteryland, Amsterdam Open Air, Awakenings en Defqon 1 nemen een belang in de start-up. Milan Voet, founder van Stëlz vertelt dat het partnership de mogelijkheid biedt om jaarlijks ruim 1,5 miljoen festival-bezoekers kennis te laten maken met Stëlz. 'Daarnaast creëert het enorme internationale digitale bereik van ID&T mooie kansen om onze merkbekendheid verder te vergroten.'

Advertentie
advertisement

Doelgroep

De ID&T-Groep geeft aan te kiezen voor het jonge drankmerk omdat het qua uitstraling een goede match zou zijn met de evenementen die het bedrijf organiseert. Stëlz, dat claimt dat het afgelopen jaar eigenhandig de drankcategorie hard seltzer introduceerde in Nederland en Europa zelfs, wil zelf verder inspelen op de trend waarin een bewuste levensstijl, waar alcoholhoudende dranken zonder suiker en met minder calorieën deel van kunnen uitmaken, steeds belangrijker wordt. Het merk richt zich daarbij op de millennials en de 18+ generation Z, zowel mannen als vrouwen. Logischerwijs ook een doelgroep die voor ID&T interessant is.

De partijen maken bekend overeen te zijn gekomen dat Stëlz minstens vijf jaar wordt geschonken op de ongeveer 70 evenementen van de ID&T-groep.

Mysteryland - Stëlz
Mysteryland - Stëlz

Merkbekendheid vergroten

Voet noemt de overeenkomst een jongensdroom die uitkomt. ‘M’n vrienden en ik gaan vaak naar ID&T-feesten en kunnen daar binnenkort mijn eigen merk drinken. Hoe tof is het om deze zomer samen met 100.000 anderen op Mysteryland te staan en overal om je heen Stëlz te zien. Nu kunnen we internationaal ook verder bouwen aan onze merkbekendheid. De verkopen gingen al goed, we hebben net een miljoen blikjes extra moeten produceren om de vraag aan te kunnen.’ 

ID&T en Monica Geuze nemen belang in Nederlands hard seltzer-merk Stëlz
ID&T en Monica Geuze nemen belang in Nederlands hard seltzer-merk Stëlz

Partnerschap in uitdagende tijd

Geuze, die zich al eerder had verbonden aan het merk, is volgens Voet belangrijk geweest tijdens de opkomst van het merk. ‘Zij heeft ons echt geholpen Stëlz te lanceren met haar bereik, maar ook in het creatieve proces is ze van enorme toegevoegde waarde. Ze ziet supersnel of iets werkt of niet en is niet bang om keuzes te maken.’ 

Rosanne Janmaat, coo van ID&T vertelt dat het bedrijf een goed gevoel heeft bij het partnerschap ondanks de uitdagende tijd waarin de eventorganisator zich bevindt. ‘We kunnen niet wachten om met de mannen van Stëlz samen te werken en het merk te integreren binnen ons evenementen- en digitale platform.’ 

Potentie en ondernemerschap

Geuze zegt zelf ook dat zij en Stëlz al way back gaan. ‘Een jaar geleden was het nog een kleine club, maar geloofde meteen in de potentie van hard seltzer. Bovendien: het design en de smaak zitten goed in elkaar. Stëlz is inmiddels een serieuze speler in de markt en daardoor begon het ondernemerschap ook bij mij te kriebelen, met mijn toetreding als aandeelhouder wil mijn ondernemerschap nog verder ontwikkelen.’  

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Advertentie