Dit doen merken met deze memorabele Koningsdag 2020

Van inhakers, AR-party's, youtube-concerten tot een nationale toost. Onze selectie van merkacties tijdens deze memorabele Koningsdag 2020.

Oranje-feest op de Dam dankzij de Kingsday VR-bril, opbrengsten naar Voedselbank

Vrroom houdt op de de Dam een VR-Koningsdag festival voor de Voedselban. Het Kingsday VR Festival duurt 20:00 tot 23:00, kaartjes kosten 7,50. Het feest bevat onder meer muziekoptredens van Kwambo, Vangrail, dj Jochem Hamerling en een mysteryguest. Bezoekers kunnen bij de bar virtueel bier bestellen en de koning een hand geven voor zijn verjaardag. De opbrengst wordt gedoneerd aan de Voedselbank. Voor een bezoek aan het festival is een goede VR-bril nodig. Wil je wel feesten, maar heb je geen bril? Dan is er ook een livestream beschikbaar. 

Advertentie
advertisement

Online vrijmarkt voor lokaal gebrouwen biertjes

Om de brouwers een extra steuntje in de rug te geven organiseert de Beer de digitale brouwers merchandise vrijmarkt. Niks lekkerders dan lekker rond te struinen op deze virtuele vrijmarkt. Van brouwers voor brouwers. Alle opbrengsten van alle spullen gaan 100% direct naar de brouwers. Het gaat dus niet om dikke kortingen maar om #supportlocalcraft. Wees op tijd want net als bij de normale rommelmarkt is op ook echt op. Toto 16:00 uur.

 

Bieradvertentie
biervrijmarkt

ING brengt optreden Davina Michelle en Snelle voor alle 17 miljoen Nederlanders

ING organiseert een Koningsdagconcert in het Rijksmuseum Amsterdam met Davina Michelle en Snelle. Het optreden wordt online voor alle – 17 miljoen – Nederlanders uitgezonden vanaf 09:00 uur via YouTube. De bank meldt dat het concert ‘verrassingen’ zal bevatten.
ING is hoofdsponsor van het Rijksmuseum, en benaderde de twee artiesten die voor het eerst weer samen optreden sinds zij de hit ’15 miljoen mensen’ herschreven. Het online concert is een ‘hart onder de riem voor alle Nederlanders’ op deze Koningsdag, zegt Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring van ING Nederland. ‘We willen van Koningsdag 2020 toch iets bijzonders maken voor en met 17 miljoen Nederlanders. Feestelijk, vol vertrouwen en met inspiratie voor onze gezamenlijke toekomst.’

Unox en 538 laten Koningsdag niet in de soep lopen

Unox gaat partnerschap aan met 538, onderdeel van Talpa Network om samen Koningsdag dit jaar toch nog memorabel te maken. Op 27 april is het volgens Unox voor iederen mogelijk om vanaf 08:00 uur mee te doen aan de speciale Koningsdagspelletjes op Radio 538 waarna de radiozender om 15:00 start met 538 Koningsdag. Dit is volgens 538 het grootste virtuele Koningsdag event van Nederland. De Talpa-zender belooft optredens van onder anderen Alicia Keys, Tiësto, Snollebollekes, Chef’Special en Davina Michelle. ‘De festiviteiten zijn op Koningsdag van 15.00 uur tot 18.00 uur te volgen via onder meer Radio 538, TV 538, het 538 YouTube kanaal. 

unox en 538

Jumbo maakt een ouderwets spelletjesdag van Koningsdag

Blokfluiten om een paar muntjes te verdienen, sjoelen, blikgooien, supermarkt Jumbo verplaatst het dit jaar allemaal naar de eigen achtertuin. Zo wil de supermarkt maar zeggen: wees verstandig, blijf thuis. Actie-element in de commercial: 4 oranje 'Jumbollen' voor 2,75.De 1,5 meterregel bij de opname van de commercial is intelligent opgelost; we zien dit keer alleen pater familias Frank Lammers verschijnen. Hij is het die de hele tuin oranjeklaar heeft gemaakt en de rest erbij roept. 'Jongens, we zijn begonnen!'

.

Axe laat een grote leeuw door je kamer dansen

Axe geeft gebruikers van Snapchat de mogelijkheid om er thuis een gave oranje-viering van te maken met de AR-Lens ‘This King stays wild at home!’. De AR-Lens in Snapchat opent in selfie-modus met het bericht ‘This King stays wild at home’. Als een gebruiker de camera omdraait, danst er een grote leeuw op feestmuziek in de kamer. De Lens is onderdeel van een grotere campagne voor Axe Wild, een nieuwe serie van producten geïnspireerd op wilde en exotische geuren uit de natuur.

Beschikbaarheid: de lens is vanaf maandag beschikbaar voor alle Snapchatters in Nederland, maar is nu vast uit te proberen via onderstaande snapcode.

axe leeuw
axe leeuw

Aangepaste campagne Staatsloterij voor 'toch een beetje Koningsdaggevoel' 

De Staatsloterij lanceert een speciale Koningsdagcommercial. In de muzikale video, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is de hoofdrol weggelegd voor zanger Jeangu Macrooy. Vanwege de huidige corona-omstandigheden, die ertoe leiden dat er een alternatieve invulling gegeven wordt aan Koningsdag, heeft de Staatsloterij de campagne rondom de jaarlijkse Koningsdagtrekking aangepast. Met de nieuwe commercial willen zowel Macrooy als de Staatsloterij bijdragen aan een positief Koningsdaggevoel in alle Nederlandse huiskamers. 

De Nationale Toost - Koningsdag 2020

Op wat voorlopig misschien wel de meest bijzondere Koningsdag zal worden, wordt einde middag om 16.00 uur de Nationale Toost uitgebracht. Door iedereen en voor iedereen. In huis, op de gang of op de overloop, op het balkon of je dakterras, in je voor- of achtertuin, het maakt niet uit … schenk in en hef het glas! Een toost op de gezondheid van heel Nederland, een Nationale Toost… op het leven!
De Nationale Toost is een idee van Peter Wybenga en wordt uitgevoerd door het team van Media Meetings & Magazines. 
De initiatiefnemers benaderen intussen zo veel mogelijk mediabedrijven in Nederland én adverteerders om een bijdrage te leveren. De opbrengst van de actie komt namelijk volledig ten goede aan het Hulpfonds voor acute Coronahulp van het Oranje Fonds.

Grote Rijksmuseum Pubquiz!

Meer van het Rijks. De Grote Rijksmuseum Pubquiz verenigt het nuttige met het aangename. Dit kant- en klare pakket biedt jou en je vrienden een avond plezier en zorgt er ook nog eens voor dat je allerlei (on)zinnige feitjes leert over de Nederlandse kunst en geschiedenis. De thema’s van deze pubquiz raken zachtjes de ingrediënten die nodig zijn om van Koningsdag een feest maken. In de eerste ronde leer je alles over de Willems. In de tweede ronde kom je meer te weten over curieuze objecten uit de collectie van het Rijksmuseum en de derde ronde beslaat foodtrends in de zeventiende eeuw.

Download het pakket dat nodig is om de pubquiz te spelen. Het pakket bevat: Vragen, Antwoorden & toelichting, Verkorte antwoorden voor het nakijken, Antwoordformulier voor de spelers, Introductievideo’s; deze video’s staan zowel in een pdf-document.

Koningsdag wordt Balkoningsdag


Voor iedereen die Koningsdag-woordspelingen nog niet zat is, creatieven Tom Bremerkamp en Koen Gerretsen van het internationale reclamebureau 180 Kingsday kwamen met ‘Balkoningsdag’. Zij willen de feestvreugde van Koningsdag levend houden met een livestream die begint om 12.00 uur. Om 13.00 uur wordt iedereen gevraagd een glas te heffen op de 53e verjaardag van koning Willem Alexander - een virtuele toast, vanuit de veiligheid van je eigen huis.
Een sponsor is er ook, want het initiatief trok de aandacht van Ticketswap. Balkoningsdag claimt ‘de grootste artiesten en dj's van Nederland’ live te zullen hebben spelen in de livestream.

Balkoningsdag

Je broek uit voor het Vaderland

De vlag mag binnen blijven deze koningsdag. Pockies het onderbroekenbedrijf roept namelijk massaal op je broek uit te hangen voor het Vaderland, en je kunt er een maand lang gratris onderbroeken mee winnen. 'Span een lijn met peperkoek, stof je spijkerpoep-kit af en leg je kleedje in de woonkamer want koningsdag wordt binnen gevierd dit jaar. Dat is wel zo veilig en supervernieuwend', zegt oprichter Michiel Dicker. Binnenvierders worden niet alleen beloond met een hele leuke dag in huis, maar maken ook nog eens kans op een prijs. Degene die het best zijn broek uithangt wint namelijk een maand lang elke dag een gratis nieuwe onderbroek. "Zo'n feest gaat je niet in de koude kleren zitten, dus we sponsoren graag een paar schone Pockies aan de beste thuisvierder." aldus Dicker. Stuur een foto van je hangende broek naar de servicetelefoon van Pockies (0621402466) en je doet automatisch mee.

Pockies-foto

Plaats als eerste een reactie

Advertentie