Whole Earth-pindakaas richt zich op de ‘active outdoor lifestyle’-doelgroep

Het Wessanen-merk lanceert nieuw merk- en campagneconcept voor Nederland en België.

Whole Earth-pindakaas richt zich de ‘active outdoor lifestyle’-doelgroep
Lemon Scented Tea

Whole Earth-pindakaas, onderdeel van Wessanen, lanceert een nieuw merk- en campagneconcept waarmee het zich richt op de ‘active outdoor lifestyle’-doelgroep’. Volgens Lemon Scented Tea, het bureau dat verantwoordelijk is voor de positionering en de campagne van het pindakaasmerk, staat de ‘pure natuurlijke energie die je krijgt van de pindakaas’ centraal. De campagne wordt uitgerold in Nederland en België.

Advertentie
advertisement

Lange termijn-strategie

Whole-Earth, waarvan het Amsterdamse bureau aangeeft dat het marktleider is in Groot-Brittannië, is sinds 2017 verkrijgbaar bij de Albert Heijn. Gijsbregt Vijn, md bij Lemon Scented Tea, laat weten dat er met de nieuwe positionering en bijbehorende campagne gekozen wordt voor een lange termijn-strategie in zowel Nederland als België. ‘Energie van pinda’s, niks meer, niks minder. Daar draait het om.

‘Knipoog’

De social video-campagne draait om ‘drie enorm knappe prestaties in de buitenlucht’. Vijn: ‘Het is een knipoog naar de actieve buitenmens. Die gaat graag voor zo gezond en natuurlijk mogelijk.' 

Whole Earth-commercials

Whole Earth, zwemmen is peanuts
Whole Earth, fietsen zonder omweg is peanuts
Whole Earth, 25.000 stappen is peanuts

‘Juiste snaar’ raken bij de doelgroep

Martijn Morsink, marketing director bij Wessanen, vertelt dat het bedrijf voor Whole Earth op zoek was naar een onderscheidend concept voor de lange termijn. ‘Een concept dat de juiste snaar bij onze, nieuwe, fans raakt. We leggen de link tussen de intrinsiek goede eigenschappen van onze producten en de actieve levensstijl van onze doelgroep om merk én business te laten groeien.’ 

De eerste social-campagnes worden in mei en juni uitgerold.

Lees ook:

Credits

Bureau: Lemon Scented Tea 

Productie: Studio MAD

Verantwoordelijk bij klant: Eva van Duinen, Martijn Morsink

Media: ZIGT

Plaats als eerste een reactie

Advertentie