Premium

ABN Amro neemt afscheid van slogan 'Wat is jouw verhaal'

Eind vorig jaar werd al twijfel uitgesproken, in de nieuwste campagne is de pay-off helemaal verdwenen.

ABN Amro start met een nieuwe campagne (bureau N=5). De kern van de campagne is dat ABN Amro al zijn deskundigheid aanwendt om de klant in staat te stellen de beste financiële beslissingen te nemen. Die propositie lijkt in de verte iets op de missie van ING: 'Mensen in staat stellen om zowel privé als zakelijk steeds voorop te blijven lopen'.

Jouw verhaal
In september 2015 kwam ABN Amro ook al met een nieuwe campagne, het credo was toen dat de bank meer zou gaan luisteren naar klanten. De pay-off luidde toen 'Wat is jouw verhaal'. Die campagne kwam de bank van het begin af aan op veel kritiek te staan. Eind december, grofweg een jaar na de introductie van 'Wat is jouw verhaal', zei Roland van Maanen, hoofd marketing en communicatie bij ABN Amro, dat er werd getwijfeld aan 'Wat is jouw verhaal'. Die twijfel heeft geleid tot een nieuwe campagne.

Deskundigheid
De bank zegt in met de campagne een nieuwe weg in te slaan. Want: 'Veranderingen binnen en buiten de bank vragen om een nieuwe start, waarbij de bank meer uitgaat van haar eigen kracht met de blik gericht op de toekomst'. De bedoeling is dat de rol van de bank nadrukkelijk voelbaar is in de campagne. De bank: 'Wij wenden al onze deskundigheid aan om de klant in staat te stellen de beste financiële beslissingen te nemen. Omdat we geloven dat de wereld het mooiste is als mensen de regie hebben over hun eigen leven, ontwikkeling en groei.'

Mobiel bankieren
Bij de aftrap van de nieuwe campagne (zie hieronder) staat de Mobiel Bankieren app centraal. Dat is volgens ABN Amro misschien wel het beste bewijs dat je zelf de touwtjes in handen hebt als het gaat om je bankzaken. 'Altijd en overal.'

 

 

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Tanja Bom, Sanne van der Bie, Madelon de Wever, Maartje de Jong, Luuk Venema

N=5
Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Neeltje Vervoort, Maureen van den Akker
Strategie: Esther Overmars, Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Mira Weijs

RTV Producer: Mo Neuteboom, Guy van der Hoop
Productiemaatschappij film: HolyFools
Regisseur: Mattias Schut
Producer: Frank de Kok
Productiemaatschappij OLV: Made for Digital

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie