Overslaan en naar de inhoud gaan

Programmatic doet effect advertentieboycot GeenStijl teniet

Wat adverteerders terugtrekken, wordt ruimschoots gecompenseerd door internationale campagnes die programmatic worden ingekocht.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Van een dip in de bezetting is niets te merken’, verklaart Isua Botman van programmatic trading-expert Targetoo, die op verzoek van Adformatie een analyse heeft gemaakt van de bezettingsgraad bij GeenStijl.  Hij sluit niet uit dat adverteerders naar aanleiding van de oproep tot boycot daadwerkelijk zijn gestopt met het inkopen van campagnes. Maar voor zover dit effect heeft gehad, wordt dit volledig teniet gedaan door campagnes die geautomatiseerd worden ingekocht.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in