Creatie & Campagnes

Adobe neemt de reclamewereld op de hak met een ‘hovering art director' actiefiguur

, redactie | 9 mei 2017, 10:26

Je herkent alle clichés in het poppetje

Iedere designer kent er wel een: een ‘hovering art director’. Zo’n creatieve visionair die steeds weer aan je bureau staat en ongevraagd advies geeft. Adobe neemt de reclameindustrie op de hak met een nieuwe campagne.

Win je eigen actiefiguur
Samen met Achtung! mcgarrybowen organiseert Adobe een wedstrijd met als prijs een pratende ‘Hovering Art Director’. Deze plastic actiefiguur is onderdeel van een campagne van Adobe Stock, de dienst in Creative Cloud die het werk van designers makkelijker moet maken.

Skinny jeans en prijswinnende ideeën
In het poppetje herken je alle clichés van een echte art director: geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans en een notitieboekje vol met prijswinnende ideeën. Hij heeft een ingebouwde speaker en geeft feedback zodra je ‘m aanraakt. Daniël Sytsma, (Hovering) Creative Director bij Achtung! mcgarrybowen: ‘De actiefiguur is eigenlijk een verzameling van alle art directors met wie we ooit hebben samengewerkt.

Originele en schandalige quotes
Vanaf 8 mei geeft Adobe twee weken lang Hovering Art Director actiefiguren weg aan de meest originele en schandalige quotes. Ontwerpers en creatieven mogen hun favoriete gezegdes insturen via www.hoveringartdirector.com. Een jury van echte ‘hovering art directors’ kiest de winnaars.

Herkenbare campagne
Sytsma: ‘Het doel was een herkenbare campagne voor de creatieve gemeenschap. We willen laten zien dat Adobe ontwerpers begrijpt. Daarom was het uitgangspunt een herkenbare, alledaagse situatie voor bijna elke designer.’

De actiefiguur is ontworpen door YumYum London en geproduceerd door Studio Sophisti. De creatieven bij ACHTUNG! mcgarrybowen zijn verantwoordelijk voor 19 quotes creatieve wijsheden.

Credits:
Bureau: mcgarrybowen Amsterdam
Creative Director: Daniël Sytsma
Senior Creatives: Jasper Janssen, Niklas Kristensen
Creatives: Michael James Phillips, Bert Marissen, Alexis Jabbour
Design Director: Christian Mezöfi
Account Director: Sven Vening
Strategist: Gerben van der Zwaard
Producers: Esther Kroes, John Gerard, Suzanne Whittaker

Klant: Adobe
Marketing Manager Benelux: Alexander Meyers
Director Campaign Marketing: Patty Nozato
Campaign Marketing Adobe Stock: Christa Heupel
Enterprise Marketing Manager EMEA: Paul van Keeken
Communications Manager Adobe Stock EMEA: Nienke Schipper Pauw
Campaign Marketing Group Manager: Henrik Owenmark
Executive Creative Director: AJ Joseph
Director Advertising and Production: Joel Giullian
Senior Studio Manager: Elizabeth Dessuge
Social Media Manager: Amy Goldstein
Senior PR Manager, DVA and Adobe Stock: Marissa Lee
Senior Copywriter: Daniela Province
Art Director: Celeste Lam

Productie
Director: Sebastian Hedin (Hobby Film)
Editor: Jelmar Hoekstra
Grading & sound design: Ambassadors
Character design & animation: Yum Yum London
Music & sound design: Roy Bemelmans
Website: Egotribe

Over de auteur

Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

adje

(9 mei 2017, 19:14)
Ha, fijn weer een gadget van en voor koekeenbakkers.

Gerelateerde items Art Director ACHTUNG! McGarryBowen

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs