De Speld rekent in eerste commercial af met biermarketing

De Amsterdamse bierbrouwerij Oedipus en De Speld lanceren vandaag hun commercial voor Oedipus Mannenliefde.

In deze biercommercial rekenen zij af met het ouderwetse hokjesdenken binnen de biermarketing. 

Van voetbal kijken met vrienden tot de onvermijdelijke barbecue, van de ambachtelijke zakken graan tot de gezellige buurtkroeg: in hun reclames tappen alle grote biermerken uit hetzelfde biervaatje. Bovendien richten zij zich vrijwel alleen op mannen en dat is niet meer van deze tijd.

In deze nieuwe commercial van Oedipus en De Speld komen alle bierclichés in sneltreinvaart nog eens voorbij. Het is een ongemakkelijk feest van herkenning. Want waarom werpen al die biermerken zich op een en dezelfde doelgroep? Met de commercial drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden.

Het is een commercial die aan het denken zet en tegelijk dorstig maakt. Mannenliefde is een lekker biertje, voor iedereen. Of je nou man of vrouw bent en of je nou van voetbal houdt of van jeu de boules.
 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie