Creatie & Campagnes

Honig speelt in op goede voornemens met de ‘365 Dagen Challenge’

Redactie | 9 januari 2018, 15:40

Het merk begint een campagne om Nederlanders te helpen vaker samen aan tafel te eten. Vlogger The Suburban Dad geeft het goede voorbeeld.

Honig (onderdeel van voedingsproducent Kraft Heinz) begint vanaf 10 januari de ‘365 Dagen Challenge’. Volgens de maaltijdmix- en soepfabrikant hebben Nederlanders vaak te weinig tijd om aan tafel te eten. Daarnaast vinden ze het moeilijk om elke dag weer een gevarieerde en voedzame maaltijd op tafel te zetten.

Honig zet zichzelf neer als de redder in nood: het merk biedt maaltijden die gemakkelijk en snel te bereiden zijn. Daarnaast moedigt het merk Nederland aan om vaker met het gezin aan tafel te eten.

Het echte gezin van blogger The Suburban Dad
De familie Jongedijk uit Almere geeft het goede voorbeeld. Zij gaan de uitdaging aan en laten Nederland een jaar lang meekijken hoe zij wekelijks maaltijden bereiden waar één of meerdere producten van Honig onderdeel van uitmaken.

In de campagne staat een echt gezin centraal, namelijk de familie van blogger The Suburban Dad. Het gezin uit Almere bestaat uit twee drukbezette ouders en hun drie kinderen. De campagne geeft een kijkje in hun leven en hun keuken. Diëtiste Ilse Batten stelt weekmenu’s samen voor het gezin. Naast een product van Honig bestaan de maaltijden ook altijd uit groente, peulvruchten en volkoren granen, zodat het gezin voldoende vezels, vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Volgen via Facebook
De familie is een jaar lang te volgen via de Facebookpagina van Honig. Het idee voor de campagne komt van reclamebureau Etcetera.

Anya Pieroen, Head of Communications Kraft Heinz Benelux: ‘Honig draait al een tijdje mee en heeft in de loop der jaren veel moeite gedaan om koken gemakkelijk te maken zodat iedereen het kan. De ambitie van deze campagne is dan ook om mensen niet te lang in de keuken te laten staan, maar vooral om hen lekker samen aan tafel te krijgen.’

Hieronder zie je een van de eerste vlogs.

Credits
Bureau: Etcetera
Creative directors: Ben Imhoff, Maarten Remmers, Wouter Voges
Strategie: Marieke Scholten
Account: Pim Beekman
Productie: Hogarth Worldwide
Regie: Marleen Jonkman
Productie: CZAR
Offline: Storm
Online: The Ambassadors
Verantwoordelijk bij de klant: Anya Pieroen, Head of Communications Kraft Heinz Benelux
PR bureau: Het PR Bureau

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Helen

(15 januari 2018, 14:33)
365 dagen teveel zout vreten en kunstmatige troep... heel gezond!
Avatar

José

(15 januari 2018, 16:02)
Dat is niet zo best, vers is veel lekkerder en voordeliger hoor! En inderdaad dat zout dat er 'gratis' bij komt...
Avatar

Anonymous

(15 januari 2018, 16:53)
Hebben jullie een goede zorgverzekering?
Ik hoop dat jullie weten wat jullie de kinderen aan doen met elke dag die rommel voor te schotelen!!!
Veel te zout en andere onnodige (kunstmatige) toevoegingen, het is bewerkt en kán niet gezond zijn om dit elke dag te eten.
Avatar

willem

(15 januari 2018, 19:38)
Walgelijk. Dit kan je je kinderen niet aandoen. Wat vind consultatiebureau hier van?
Avatar

Hans

(16 januari 2018, 20:05)
Serieus Willem? Walgelijke opmerking. Niemand is perfect, en deze ouders hebben het beste met hun kinderen voor. Zij zullen niet bewust de kinderen slecht eten geven, met het doel dat ze lekker ongezond worden. Nee, ze weten niet beter, en denken dat ze hier de kinderen goed mee doen, omdat ze niet beseffen dat er veel troep in zit. Waarom? Omdat ze misleid worden net als vele anderen.

Waren we allemaal zo perfect als jij Willem, dan was de wereld vast een stuk beter.
Avatar

Jan Peter van Doorn

(17 januari 2018, 8:57)
Sorry hoor, maar wie bedenkt dit? 365 dagen. Moeten ze aan de hoge bloeddruk. Een diëtiste erbij, betaalt door Honig. De eerste reacties op Facebook liegen er ook niet om. #leukzo'nboemerang

Gerelateerde items Honig goede voornemens 365 dagen challenge

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs