Primeur in Nederland voor ING met Snapchat worldlens

ING geeft op Snapchat een vervolg aan de door BNTI ontwikkelde ‘Kleur het leven’ campagne.

Samen met Mindshare is er dit jaar een campagne ontwikkeld rondom de speciale Pride Snapchat worldlens. In de facelens kleurt de snapchatter in een regenboogleeuw. Als je deze omdraait, neemt ING je mee in een virtuele wereld. In de echte wereld verschijnen allerlei virtuele objecten zoals leeuwen, regenbogen en confetti.

Naast de worldlens ontwikkelde Snapchat een eventfilter die tijdens de Canal Pride in Amsterdam gebruikt kan worden.

Rutger Vink en Lize Korpershoek
De Snapchat (world)lens is in samenwerking met GoSpooky aangejaagd door YouTubers Rutger Vink en Lize Korpershoek, die de mogelijkheid hadden de snapchatlenzen als eerste te gebruiken.

De snaps kun je versturen naar het ING Snapchat account ING_nl. Een selectie van snaps is terug te zien op digitale schermen van MMD Media op Amsterdamse metrostations en in de snapstory, op Facebook en Instagram tijdens de Pride Amsterdam.

Diversiteit
ING is al 12 jaar betrokken bij de Pride en vindt het belangrijk dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen zijn wie ze willen zijn. 'Met het vervolg van de ‘Kleur het leven’ campagne op deze vernieuwende manier laat ING zien dat diversiteit voor hen belangrijk is', zegt Maaike van Vorstenbos, Connection Planning Manager bij Mindshare.

Parkmobile was in april de eerste lokale adverteerder via Snapchat Nederland, dat begin dit jaar hier een saleskantoor opende.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie