Overslaan en naar de inhoud gaan

U bent altijd online, behalve voor de boodschappen

Adformatie onthult: ruim 80% van de marketingcommunicatieprofessional slaat sporadisch of nooit een krant of tijdschrift open. TV kijken,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Blauw Research deed in opdracht van Adfo Groep onderzoek tussen 14 en 16 april onder 359 lezers van Adformatie, Communicatie en Tijdschrift voor Marketing. Ruim 80% geeft aan dat ze sporadisch of zelfs nooit meer een krant of tijdschrift openslaan. Degenen die nog wel eens een krant lezen kiezen dan vaak voor de Volkskrant of de Telegraaf.

Facebook, Hotmail, LinkedIn, maar ook de websites van kranten worden veel bezocht. Het bezoeken van websites als Nu.nl en Telegraaf.nl verklaart ook waarom geschreven media als kranten en tijdschriften niet veel meer worden gelezen door marketingcommunicatieprofessionals.

Ook de televisie staat niet vaak aan bij marketingcommunicatiemensen. Als men de afstandsbediening in handen heeft, wordt er massaal afgestemd op de publieke zenders. Vooral Nederland 1 en Nederland 3 zijn erg populair. Dit is ook terug te zien in de laatste drie programma’s die de ondervraagden hebben gezien. De Wereld Draait Door wordt het vaakst genoemd, gevolgd door het NOS Journaal.

Wat betreft nieuwe zenders en digitale media wordt vooral Spotify veel gebruikt. De helft van de onder- vraagden weet de weg naar dit digitale muziekplatform te vinden. Ook Netflix (29%) wordt door veel marcomprofessionals bekeken, terwijl HBO wat achterblijft met slechts 8%.

De verschuiving van offline naar online gaat niet op voor het doen van boodschappen. Slechts één op de tien respondenten zegt regelmatig online boodschappen te doen. De marcomprofessional doet zijn boodschappen dus gewoon nog in de supermarkt. Albert Heijn blijkt de avoriete supermarkt te zijn. Maar liefst zes op de tien ondervraagden doen de meeste boodschappen bij Albert Heijn. Lidl en Dirk volgen op gepaste afstand .

Het boodschappenwagentje van de meeste vakgenoten is voor de helft gevuld met huismerken en voor de helft met A-merken. Ruim één derde van de ondervraagden heeft meer A-merken dan huismerken in zijn of of haar wagentje liggen. De A-merken die men altijd in huis heeft zijn Coca-Cola en Calvé, maar ook Nespresso, Douwe Egberts en Heineken zijn veelgenoemde merken. 

Meer resultaten zijn de vinden in Adformatie die vandaag verschijnt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in