Premium

Wunderman Amsterdam gaat op in Benelux-netwerk, Antoinette Hoes vertrekt

Het bureau wordt voortaan vanuit België geleid.

Antoinette Hoes werd vorig jaar CEO (het bureau heette eerst nog Blast Radius). Ze moest het bureau in Nederland onder de naam Wunderman verder ontwikkelen ‘als sterk digitaal bureau met een onderscheidend dienstenaanbod op het snijvlak van creativiteit, data en technologie’. 

'Geïntegreerde Benelux-propositie'
Nu is besloten om Wunderman hier te ‘consolideren in een Benelux propositie’. Het betekent dat het bureau aan de Karperstraat in Amsterdam niet meer solo opereert, maar opgaat in het netwerk dat vanuit België (Antwerpen) wordt geleid. Wunderman blijft wel in Amsterdam aanwezig als ‘creatieve hotspot’. 

Gio Canini en Erwin Jansen de co-CEO’s van Wunderman en Y&R Group in de Benelux gaan de eindverantwoordelijkheid dragen. Business director Johan de Keulenaer krijgt de dagelijkse leiding.

Erwin Jansen, co-CEO Wunderman en Y&R Group Benelux: ‘We gaan maximaal gebruikmaken van de synergie met Antwerpen en Brussel om zo een volledig geïntegreerde Benelux-propositie te hebben.’

'Geen rol meer'
Hoes licht toe: ‘Na het omvormen van Blast Radius in Wunderman hebben we met het team grote stappen gezet en zijn we voor mooie klanten als Grolsch International, Nikon en Michelin aan het werk. Maar we hadden nog een laatste duwtje in de rug nodig en men heeft die keuze niet gemaakt. Nu beslist is "Amsterdam" verder te ontwikkelen binnen een Benelux-structuur waarbij sneller geschaald kan worden, is er voor mij geen rol meer in Amsterdam.’

Nieuwe plaats gegeven
Jansen zegt over het vertrek van Hoes: ‘Antoinette heeft een juiste en slimme ommekeer bewerkstelligd van Blast Radius Amsterdam naar Wunderman Amsterdam. De focus komt nu te liggen op structurele en netwerkklanten waardoor er minder behoefte is aan een lokaal senior leadershipteam.’

Hij vervolgt: ‘Ze heeft bewezen om naast een topstrateeg ook een goede zakelijke leider te zijn. Ze heeft op korte termijn het bureau een nieuwe plaats gegeven, zowel op de markt als in het netwerk. Nu de focus verschuift van “hunting” naar “farming”, is ze too big voor dit bureau. Naar mijn mening is ze overigens too big voor Nederland.’

Hoes zegt tot slot de ambitie te hebben om iets in het buitenland te gaan doen ‘of een internationale klus in Nederland’. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie