Overslaan en naar de inhoud gaan

“Marketing is niet alleen creatief, het is ook keihard meebewegen”

Yacintha versterkt het bestuur van NIMA Young Professionals.
Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Community NIMA Young Professionals
Yacintha van der Zee
Community NIMA Young Professionals
Yacintha van der Zee

De NIMA Young Professionals Community heeft er opnieuw een enthousiast bestuurslid bij. Yacintha van der Zee, Campaign Manager bij New York Pizza, brengt een flinke dosis energie én praktijkervaring mee uit de wereld van snelle campagnes en scherpe positionering.

Ze is dagelijks bezig met het bedenken en uitvoeren van acties die jongeren aanspreken, maar wil nu ook iets terugdoen voor haar vakgenoten. Hoog tijd om kennis te maken.

Wat sprak je het meest aan in de rol binnen het bestuur van NIMA Young Professionals?
“NIMA Young Professionals organiseert een groot scala aan verschillende soorten evenementen en je bouwt er een onwijs waardevol netwerk mee op. Tijdens mijn studie heb ik een soortgelijk bestuursjaar gedaan en ik merkte dat ik dit miste. Samen met andere gedreven young professionals zet je mooie evenementen neer en je bent onderdeel van een community. Dit is wat mij enorm aantrok.”

Je werkt bij New York Pizza – een merk dat veel jonge mensen aanspreekt. Wat neem je uit die ervaring mee naar de YP-community?
“Dat deze doelgroep een hele andere communicatiestrategie behoeft dan bijvoorbeeld millennials of ouder. Daarnaast heb ik hier veel over marketing geleerd en weet ik goed met welke tone of voice bepaalde groepen het beste aangesproken kunnen worden.”

Wat had jij zelf graag willen weten toen je net begon in marketing?
“Dat je eerste baan niet meteen het eindstation is. Marketing is superbreed en het mooie daarvan is dat er onwijs veel te ontdekken is. Ook blijft marketing zich continu ontwikkelen. Dit vind ik heel interessant, maakt je werk nooit saai en blijft altijd kansen bieden om de verschillende aspecten van bijvoorbeeld online en offline marketing te ontdekken.”

Welke skills of inzichten vind jij onmisbaar voor jonge marketeers anno nu?
“Trendwatching en werken met AI. Trendwatching is altijd belangrijk vanwege het veranderlijke aspect van marketing en je altijd op de trends wil inspelen. En AI, wat kan ik erover zeggen? Daar kan niemand tegenwoordig meer omheen. Hoe meer je AI in je voordeel kunt gebruiken, hoe efficiënter je te werk gaat.”

Tijd voor een frisse blik: welk marketingcliché of trend mogen we van jou wat minder serieus nemen – en waar mogen we wél meer aandacht aan besteden?
“Viraliteit gebruiken als doel van je campagne. Het is geen strategie en zou geen uitgangspunt van een campagne moeten zijn. Waar we meer aandacht aan zouden moeten besteden is, naar mijn mening, klantendata en op basis daarvan sterke campagnes neerzetten. Het was al belangrijk en dat wordt het alleen maar meer.”

Met haar frisse blik, liefde voor het vak en ervaring in het aansturen van campagnes voor een jonge doelgroep, brengt Yacintha nieuwe energie in het bestuur van NIMA Young Professionals. Ze kijkt ernaar uit om samen met andere vakgenoten evenementen neer te zetten die inspireren, verbinden en aanzetten tot groei.

Benieuwd wat de NIMA Young Professionals Community voor jou kan betekenen? Neem een kijkje op de pagina van de NIMA Young Professionals en sluit je aan bij een netwerk vol kansen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in