
De NIMA Young Professionals Community heeft er opnieuw een enthousiast bestuurslid bij. Yacintha van der Zee, Campaign Manager bij New York Pizza, brengt een flinke dosis energie én praktijkervaring mee uit de wereld van snelle campagnes en scherpe positionering.
Ze is dagelijks bezig met het bedenken en uitvoeren van acties die jongeren aanspreken, maar wil nu ook iets terugdoen voor haar vakgenoten. Hoog tijd om kennis te maken.
Wat sprak je het meest aan in de rol binnen het bestuur van NIMA Young Professionals?
“NIMA Young Professionals organiseert een groot scala aan verschillende soorten evenementen en je bouwt er een onwijs waardevol netwerk mee op. Tijdens mijn studie heb ik een soortgelijk bestuursjaar gedaan en ik merkte dat ik dit miste. Samen met andere gedreven young professionals zet je mooie evenementen neer en je bent onderdeel van een community. Dit is wat mij enorm aantrok.”
Je werkt bij New York Pizza – een merk dat veel jonge mensen aanspreekt. Wat neem je uit die ervaring mee naar de YP-community?
“Dat deze doelgroep een hele andere communicatiestrategie behoeft dan bijvoorbeeld millennials of ouder. Daarnaast heb ik hier veel over marketing geleerd en weet ik goed met welke tone of voice bepaalde groepen het beste aangesproken kunnen worden.”
Wat had jij zelf graag willen weten toen je net begon in marketing?
“Dat je eerste baan niet meteen het eindstation is. Marketing is superbreed en het mooie daarvan is dat er onwijs veel te ontdekken is. Ook blijft marketing zich continu ontwikkelen. Dit vind ik heel interessant, maakt je werk nooit saai en blijft altijd kansen bieden om de verschillende aspecten van bijvoorbeeld online en offline marketing te ontdekken.”
Welke skills of inzichten vind jij onmisbaar voor jonge marketeers anno nu?
“Trendwatching en werken met AI. Trendwatching is altijd belangrijk vanwege het veranderlijke aspect van marketing en je altijd op de trends wil inspelen. En AI, wat kan ik erover zeggen? Daar kan niemand tegenwoordig meer omheen. Hoe meer je AI in je voordeel kunt gebruiken, hoe efficiënter je te werk gaat.”
Tijd voor een frisse blik: welk marketingcliché of trend mogen we van jou wat minder serieus nemen – en waar mogen we wél meer aandacht aan besteden?
“Viraliteit gebruiken als doel van je campagne. Het is geen strategie en zou geen uitgangspunt van een campagne moeten zijn. Waar we meer aandacht aan zouden moeten besteden is, naar mijn mening, klantendata en op basis daarvan sterke campagnes neerzetten. Het was al belangrijk en dat wordt het alleen maar meer.”
Met haar frisse blik, liefde voor het vak en ervaring in het aansturen van campagnes voor een jonge doelgroep, brengt Yacintha nieuwe energie in het bestuur van NIMA Young Professionals. Ze kijkt ernaar uit om samen met andere vakgenoten evenementen neer te zetten die inspireren, verbinden en aanzetten tot groei.
Benieuwd wat de NIMA Young Professionals Community voor jou kan betekenen? Neem een kijkje op de pagina van de NIMA Young Professionals en sluit je aan bij een netwerk vol kansen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee