Overslaan en naar de inhoud gaan

“Marketeers, jullie missen iets. En het ligt midden in de zorg.”

Adverteren in het ziekenhuis? Veel marketeers reageren verbaasd als ze het horen.
Partner
The Golden Delicious

The Golden Delicious helpt organisaties aan overzicht en continuïteit in hun marketing. Met een vaste werkwijze, flexibele inzet en een klein team wordt structureel gewerkt aan zichtbaarheid en groei. De Marketingservice biedt rust en richting, zonder overbodige franje. Campagnes, content en strategie lopen in elkaar over, met duidelijke afspraken en korte lijnen. Alles draait om helderheid en doen wat nodig is. Niet meer, niet minder.

Al 32 jaar impactvolle reclame in ziekenhuizen

Toch doen we het al ruim tweeëndertig jaar. Het is tijd om deze onontdekte wereld opnieuw onder de aandacht te brengen.

Miljoenen kijkers. Nul concurrentie. En bijna niemand weet het

Wij zien het dagelijks: merken zoeken naar plekken waar aandacht en rust samenkomen. Waar hun boodschap uniek, niet één van de vele is. Dat geconcentreerde kijkmoment vind je nog maar op weinig plekken. En juist op de plek die je niet snel verwacht: in de wachtruimte van een ziekenhuis, tijdens het bijpraten in de hal of het restaurant, bij een service-stoel of aanmeldzuil. Dáár is de rust, dáár is de aandacht. En precies daar kan jouw merk aanwezig zijn!

In het ziekenhuis is volop aandacht voor reclame

Toen we begonnen, werd vaak de vraag gesteld: ‘Mag dat wel?’ of ‘Bestaat dat echt?’ Steeds meer merken komen erachter dat adverteren in het ziekenhuis kan, dat het impact heeft en dat het goodwill oplevert. Het ziekenhuis is niet alleen een zorgomgeving, het is ook een plek waar bezoekers ontvankelijk zijn voor informatie, comfort en herkenning. De gemiddelde ziekenhuisbezoeker zit 20 tot 40 minuten in een wachtruimte. Dat is pure, onverdeelde aandacht. Veel media vechten om seconden, Vitrina biedt minuten. En dat al meer dan dertig jaar.

Landelijke zichtbaarheid in ziekenhuizen: een openbaring

Het mooie is: je kunt klein beginnen. Eén ziekenhuis, één regio, een afgebakende doelgroep. Maar wie kiest voor landelijke dekking, bereikt miljoenen bezoekers en patiënten in één keer. Van Groningen tot Maastricht, een take-over; alles is mogelijk. We zien dat vooral merken in de zorg, mobiliteit, verzekeringen en senior-lifestyle hierop aansluiten. Logisch: hun boodschap past in deze context. Toch ontdekken ook bijvoorbeeld reisorganisaties, banken en voedingsmerken het nu. Want aandacht in een ziekenhuis is niet alleen sympathiek, het blijft ook langer hangen. Het is bewezen dat deze vorm van reclame een hogere herinneringswaarde heeft dan traditionele buitenreclame of print.

Marketeers, jullie missen iets: de aandacht in de zorg

Wat ons verbaast, is dat dit medium in het buitenland nauwelijks bekend is. In gesprekken reageert men vaak verrast: ‘We didn’t know this existed.’ Precies dat horen we ook van Nederlandse marketeers en mediabureaus. Toch was het er al die tijd al. Een netwerk van zichtbaarheid, verspreid over vrijwel alle ziekenhuizen van Nederland, met echte, tastbare aandacht. Voor merken met een betekenisvolle boodschap is dit de ideale setting om langdurige merkblootstelling in te zetten.

Een simpel idee. Een groot effect

Wie wil begrijpen hoe dit allemaal begon, raden we aan het ANP-persbericht ‘81-jarige Jos zorgt al 32 jaar voor gemak in alle ziekenhuizen’ te lezen. Daarin vertelt oprichter Jos Bookelman hoe hij ooit begon met een simpel idee: het ziekenhuis ontzorgen en comfortabele servicestoelen gratis beschikbaar te stellen. Met gratis regelmatig onderhoud en service. Jos realiseerde via zijn bedrijf Vitrina een landelijk netwerk waarin duizenden duwstoelen een fijne service zijn voor patiënten en bezoekers - mede dankzij adverteerders die comfort en zichtbaarheid combineren.

Lees het hele verhaal hier

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
The Golden Delicious

The Golden Delicious helpt organisaties aan overzicht en continuïteit in hun marketing. Met een vaste werkwijze, flexibele inzet en een klein team wordt structureel gewerkt aan zichtbaarheid en groei. De Marketingservice biedt rust en richting, zonder overbodige franje. Campagnes, content en strategie lopen in elkaar over, met duidelijke afspraken en korte lijnen. Alles draait om helderheid en doen wat nodig is. Niet meer, niet minder.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in