Premium

4 Nederlandse winnaars bij European Excellence Awards 2020

Prestigieuze prijs voor campagnes NN Group, Grolsch, Pleegzorg Nederland en Studiekeuze123.

In een bijzonder jaar werden de European Excellence Awards online uitgereikt. Dat was voor het eerst in de geschiedenis van de prestigieuze prijzen voor beste pr- en communicatieprojecten. Vier Nederlandse campagnes wonnen een prijs.  

De NN Group, Het gesprek

Bureau Virtue

Cetegorie Finance

NN Group maakt bespreekbaar waar niemand over wil nadenken: wat gebeurt er als er iets ergs gebeurt met dierbaren? De campagne 'The Conversation' bestond uit een serie video’s die mensen mensen stimuleerden om moeilijke gesprekken aan te knopen die ze normaal zou vermijden. Dit was een samenwerking met Virtuehet creatieve bureau van VICE, waarmee Nationale-Nederlanden al ruim drie jaar samenwerkt, hielp deze campagne te creëren.

 

 

Koninklijke Grolsch

#GrolschLiveSessions

HPB (Het PR Bureau)

Categorie Food & Beverage

Bars en kroegen worstelen tijdens corona om te overleven. Grolsch kwam daarom met de #GrolschLiveSessions. Bekende Nederlandse artiesten treden live op vanuit hun favoriete maar lege kroegen. Speciale momenten van hoop brouwen. Grolsch koppelt haar initiatief aan het nationale hulpprogramma #helpdehoreca, dat een boost geeft aan thuisblijvers en bars in nood, die alle verwachtingen overtreft.

Pleegzorg Nederland

Noodgeval! 700 kinderen hebben pleegouders nodig!

Bureau: Bijl PR, Deardan & Friends

Categorie Communicatie via meerdere kanalen

Er zijn dringend meer pleegouders nodig. Deze campagne visualiseert pleegzorg op een nieuwe, positieve en realistische manier om interesse te wekken. Verhalen laten zien hoe pleegzorg levens heeft verrijkt. De resultaten: 700 kinderen gekoppeld aan pleegouders; 10.000+ vragen, massale media-aandacht

 

Studiekeuze123

Studiekeuze123 - Instagram-groeicampagne

Bureau: Vertigo 6

Categorie Benelux en Frankrijk

Elk jaar moeten duizenden studenten een opleiding kiezen. Studiekeuze123 biedt vergelijkende studie-informatie op maat om hen te helpen en te begeleiden bij deze keuze. Maar hoe bereik je jongeren? SK123 richtte zich met het Instagram-kanaal  op boeiende, relevante, aansprekende en relevante inhoud waardoor het Instagram-kanaal in slechts 6 maanden groeide van 290 volgers naar 32.000 volgers (+ 1103% groei!).

123 op instagram
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie