Premium

Hoe Dirk zich als prijsvechter opwerpt voor goedkopere groente en fruit

Jasper Mulder in gesprek met Dirk-directeur Marcel Huizing, Eric van den Wildenberg van Total Design en Gijs Moonen van Ovide Agency

ANP Robin van Utrecht

Midden in campagnetijd kwam supermarkt Dirk van den Broek met een actie om de btw op groenten en fruit verlaagd te krijgen, van 9% naar 6%.

Algemeen directeur Marcel Huizing van de ‘super’ riep Nederlanders en zijn collega-supermarkten op om het initiatief te steunen en met elkaar een petitie voor btw-verlaging te ondertekenen via detijdisrijp.nl.

Dirk kreeg veel media-aandacht voor het initiatief en haalde – dat kunnen we wel verraden – binnen een paar weken het streefgetal van 40 duizend handtekeningen. De petitie kan nu als officieel burgerinitiatief worden aangeboden. Dat zal in een van de komende weken gebeuren.

Dat die btw-verlaging er komt is allerminst denkbeeldig, helemaal nu woensdag de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving (RVS) in een rapport ook pleitte voor de btw-verlaging op groente en fruit.

Waarom lukt het Dirk toch zoveel aandacht voor zijn initiatief te krijgen? En is de supermarkt na de steunadvertenties op de ruiten van horecazaken nu definitief een activistisch merk?

Adformatie sprak met Dirk-directeur Marcel Huizing, Eric van den Wildenberg van Total Design  en Gijs Moonen van Ovide Agency.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie