MakerStreet neemt minderheidsbelang in Kokoro Amsterdam

Het bureau blijft een zelfstandig merk.

  • PR
  • 14 February 2018
  • Maarten Hafkamp

De aansluiting bij Maker Street - het bedrijf van onder anderen Joris van Heukelom (ex ceo digital Sanoma) - betekent dat Kokoro het bedrijf zowel creatief als zakelijk kan uitbouwen en haar aanbod met name digitaal flink kan verbreden.

Kokoro Amsterdam positioneert zich als 'heartvertising' bureau, 'voor merkcampagnes die het hart raken'. Er zijn zestien medewerkers en klanten zijn onder meer Simyo, Oxxio, NLziet, Trouw, Dirk van den Broek, Wildlands, De Persgroep, Fruittella en Gemeente Den Haag. 

Medeoprichter Merlijn van Vliet: ''We zijn een creatief bureau. Die creativiteit gebruiken we ook om ons aan te passen aan de veranderende (reclame)wereld. Heartvertising laat zich prima koppelen aan slimme technologie en nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken. MakerStreet is de perfecte partner om ons bureau zowel creatief als zakelijk uit te bouwen.' 

Met Kokoro in het MakerStreet netwerk wordt de eerste stap gezet om de marketingpropositie in te richten. In de nabije toekomst wil MakerStreet verder gaan investeren om de digitale marketing tak verder uit te bouwen.

Foto: Nanda Hagenaars

Advertentie