Nederlandse designers ontwerpen sokken in strijd tegen Alzheimer

De Alzheimer Socks moeten het onderwerp voor iedereen bespreekbaar maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Frans Molenaar en Mart Visser hebben twee verschillende sokken ontworpen die de verwarring van de ziekte moeten symboliseren. De opbrengst wordt gedoneerd aan Alzheimer Nederland.

Wereld Alzheimer Dag
De worden op de markt gebracht op 21 september, Wereld Alzheimer Dag. Met de introductie willen de initiatiefnemers ( en ) het onderwerp voor iedereen bespreekbaar maken. 

Frans Molenaar
De blauwe sok is ontworpen door Mart Visser. De andere sok werd ontworpen door (de erven van) Frans Molenaar. Molenaar leed zelf ook aan de ziekte van Alzheimer. Het zwart-wit waar Frans tot zijn 99e collectie mee werkte, komt terug in de sok.

De sokken zijn te koop bij Albert Heijn, V&D, C&A en online via en .

Onderzoek
Nederland telt op dit moment ruim 260.000 mensen met de ziekte van Alzheimer of een andere vorm van dementie. Over heel de wereld wordt onderzoek gedaan naar de oorzaken, mogelijke preventie en behandeling van dementie. Speerpunt voor onderzoek in het VUmc Alzheimercentrum is onder andere het vinden van manieren om de ziekte van Alzheimer zo snel mogelijk te signaleren. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie