Uitbreiding zoekmachine marketing Publicis Groep

Publicis heeft zoekmachinebureau Performics overgenomen van Google. Google verkreeg Performics bij de overname van Double Click.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe aanschaf past in de nieuw gevormde VivaKi Nerve Center divisie en vergroot Publicis' mogelijkheden voor zoekmachinemarketing aanzienlijk. Behalve toegepaste applicaties, brengt Performics ook een pakket van 130 zoekmarketing klanten met zich mee, waaronder de twee grote Publicis media accounts Hewlett Packard en Verizon. Publicis media bureaus Starcom MediaVest Group, Digitas en Zenith Optimedia voeren allen hun eigen zoekmachine marketing. Performics zal als nog zo'n divisie opereren.

Voor Google was het van meet af aan duidelijk dat het Performics in de etalage zou zetten, onder meer vanwege mogelijke conflicterende belangen. Zoekmachine activiteiten zal naar verwachting meer dan 10 miljard US dollar opleveren in de Verenigde Staten, zo meldt eMarketer. Dat staat voor ongeveer 40 procent van alle online advertentie inkomsten. Performics heeft vestigingen in Chicago, New York, San Francisco, Londen en Singapore. (Advertising Age)

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie