3 inspirerende voorbeelden van communicatie via film

De mooiste staaltjes van audiovisuele doelgroepencommunicatie

Wat zijn de mooiste staaltjes van audiovisuele doelgroepencommunicatie? Dat is de vraag die centraal staat bij de Gouden Reigers, de awards voor AV-communicatie.

De Gouden Reigers waren drie jaar weg, maar worden dinsdag weer uitgereikt op de Avond van de Opdrachtfilm, tijdens het Nederlands Filmfestival. Deze avond laat communicatieprofessionals het beste te zien wat Nederland aan corporate- web- en experience-films in huis heeft.

CommunicatieOnline vroeg Ivo Broekhuizen van de organisatie van de Gouden Reigers wat we de afgelopen drie jaar hebben gemist. Ofwel: welke drie prachtige voorbeelden van communicatie via film zijn er de afgelopen drie jaar geweest? Zijn selectie:

Unsung Heroes of Science, DSM 

In de film Unsung Heroes of Science van 1Camera, gemaakt in opdracht van DSM, laten geïnspireerde wetenschappers zien hoe wetenschap de wereld kan veranderen. Deze film is buiten Nederland veelvuldig bekroond, dus de kans is groot dat hij ook in Nederland een award had gewonnen:

Peet de Parkeerwachter, Cition 

In Peet de Parkeerwachter van BigShots, gemaakt in opdracht van Cition wordt een buitengewoon originele oplossing aangedragen om je kenteken te onthouden. Het blijkt namelijk dat veel mensen hun kenteken verkeerd invullen bij de automaten van Cition:

NSS 2014, Rijksoverheid 

NSS 2014 van Ivo Broekhuizen Communicatie/ Mediacentrum Defensie is gemaakt in opdracht van de Rijksoverheid. De film stelde veiligheidsmensen uit de hele wereld gerust dat Nederland de Nucleaire Top veilig kunnen organiseren. Eén minuut is vrijgegeven: 

De Avond van de Opdrachtfilm 2016, mét de uitreiking van de Gouden Reigers, vindt op dinsdagavond 27 september plaats in Utrecht, in TivoliVredenburg. Het begint om 19:30. Ga voor meer oinformatie naar de

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie