Alfred Levi krijgt andere functie bij Ahold

Alfred Levi is niet langer Directeur Commercie van Albert Heijn, maar doet een stapje terug als SVP Marketing & Media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De functiewijziging van Alfred Levi maakt deel uit van de ‘commerciële transformatie’ die Albert Heijn vandaag aankondigt, tegelijk met het over de teleurstellende financiële resultaten over heel 2013.

Niet alleen de omzet viel tegen, ook werd Ahold duidelijk dat de opzet van de huidige organisatie van Ahold te complex is, zo licht Jan Christiaan Hellendoorn van Ahold Europe Communications toe.

Uit door Hellendoorn met Adformatie gedeelde interne communicatie: ‘Om snel verbetering te brengen in de situatie is besloten om Ahold Europe te ontmantelen en ons nog meer te concentreren op onze core business, Albert Heijn. Daarnaast zal een speciaal team binnen Albert Heijn zorgen voor het creëren van de commerciële focus die essentieel is voor ons toekomstige succes.’

Levi was als Directeur Commercie verantwoordelijk voor Marketing & Format en de uitrol van Albert Heijn in Europa. Marketing & Format ligt nu bij Adriaan Thierry, die als EVP Omni-channel Marketing & Format Albert Heijn ook verantwoordelijk is (blijft) voor Albert Heijn Online. Thierry maakt ook deel uit van het nieuw geformeerde Commercial Transformation team dat de commerciële slagkracht van Albert Heijn moet vergroten.

Volgens Hellendoorn was de functie van Levi te veelomvattend, complex en zwaar om door één persoon te vervullen, en gaf Levi zelf ook aan een betere balans tussen werk en privé nodig te hebben.

‘Alfred wil en gaat zich nu meer richten op zijn oorspronkelijke specialisme: branded content-projecten en onder meer de ontwikkeling van partnerships.’

Voor zijn overstap naar Albert Heijn was Levi 12,5 jaar als mede-oprichter en managing partner verbonden aan 3MO.

 Levi rapporteert als SVP Marketing & Media aan Hanneke Faber, Ahold Chief Commercial Officer, en hij maakt geen deel uit van het Commercial Tranformation team.

Dit team wordt geleid door CEO Sander van der Laan en Kiki Stiemer, SVP Retail Transformation en bestaat, naast Thierry, uit SVP Sourcing Erik-Jan Mares en EVP HR Luc de Baets.

Door het merk Albert Heijn verder in zowel Nederland als de omringende landen te versterken - in combinatie met een groeiend omni-channelaanbod via Albert Heijn online, Albert Heijn pick-up points en Albert Heijn to go – verwacht Ahold dat Albert Heijn in een betere positie komt om te voldoen aan de wensen van de kant en om in de toekomst verder te groeien.

Ahold maakte vanochtend de cijfers van het vierde kwartaal bekend. De omzet van het concern daalde 4,2 procent tot 7,5 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen kwam de daling uit op 1,1 procent. In Nederland groeide de omzet nog wel met 0,7 procent. Dat was voornamelijk te danken aan de online-activiteiten van Ahold, zoals bol.com en albert.nl.
Volgens voorlopige Nielsen-cijfers heeft AH nu een aandeel van 33,8 procent, 0,1 procentpunt hoger dan in 2012. De stijging is met name gerealiseerd door opening van nieuwe winkels en de groei van de online verkopen. De decembermaand viel tegen.
Over heel 2013 bedroeg de omzet van Ahold 32,6 miljard euro, een daling van 0,2 procent. Als de effecten van wisselkoersen worden meegenomen, was er sprake van

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie