Campagne van de dag: Roorda's vette foodfight

Bij de online activatie 'Vette Foodfight' vechten leerlingen en het Voedingscentrum voor een gezonde schoolkantine.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een vette hap op school, ook leerlingen willen dat vaak niet. Dat is het uitgangspunt van de online activatie die Roorda bedacht voor het Voedingscentrum. In de ;Vette Foodfight&; wordt gevochten voor een gezonde schoolkantine. 

Met deze game kunnen jongeren het gevecht aangaan. Ze gooien snacks terug naar Eddy Zoëy, een opstand tegen ongezonde producten. Hiervoor moeten ze wel goed mikken, want de tv-presentator draait rond op een draaischijf. Hoe beter gemikt, hoe meer punten.

Zijn ze blij met hun score? Dan kunnen ze hem delen op Facebook. Hiermee laten de jongeren zien dat ze ‘vechten’ voor een gezonde schoolkantine. Als ze vrienden uitnodigen om mee te vechten voor hun school, kunnen ze nog vaker spelen. Eddy Zoëy kiest vervolgens een school uit de top 5 en gaat daar persoonlijk langs om de directeur de high score  aan te bieden, oftewel de boodschap: deze leerlingen willen een gezonde schoolkantine. 

Zie hier een filmpje van een van de bezoekjes van Eddy Zoëy:

Creatie

Bureau: Roorda Reclamebureau

Creatie: Joey Boeters, Sjoerd Verbrugge, Joeri Jansen

Interactive: Merlijn Hoek
Productie: Mass Movement
Account: Judit de Graaff, Floor Bongers
Klant: Voedingscentrum
Verantwoordelijk bij klant: Kitty van Wijk

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie