Unilever en Procter & Gamble: zeepoorlog

Unilever eist dat de wascapsules van Procter & Gamble’s Ariel binnen een week uit de schappen van winkels verdwijnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen donderdag diende daartoe een rechtszaak in Den Haag. Het betreft de vloeibare, driekleurige wascapsules, die Procter & Gamble produceert onder het merk Ariel.

Unilever brengt soortgelijke capsules van Omo en Robijn op de markt, en claimt het patent op de wascapsule-technologie te hebben.

Unilever eist nu dat de pakken Ariel binnen een week uit de schappen van winkels verdwijnen. De rechter komt over een week met de uitspraak.

Het is niet bekend of Unilever ook andere producenten van vloeibare wastabletten (onder andere Henkel brengt met Persil en Dixan soortgelijke capsules op de markt) gaat aanklagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie