Fonds Gehandicaptensport maakt confronterende campagne

Een sportcomplex trotseren kan ook al een hele sport zijn.

In Nederland zijn er 5 miljoen actieve sporters. 1,7 miljoen van deze sporters zijn mensen met een handicap die, in meer of mindere mate, extra ondersteuning nodig hebben. Voor hen is even gaan sporten niet vanzelfsprekend.

Dat is het uitgangspunt voor de nieuwe reclamecampagne van TBWA\Neboko voor Fonds Gehandicaptensport. In de commercial is een zwemmer te zien die wordt geconfronteerd met alle obstakels in een sportcomplex dat niet ingericht is voor gehandicaptensport. Voor hem is het een hele sport om te gaan sporten.

Doel van de campagne is awareness. Daarnaast roept Fonds Gehandicaptensport op tot doneren. De financiële middelen zullen onder andere als subsidies beschikbaar worden gesteld aan sportverenigingen ter verbetering van de toegankelijkheid van sportaccommodaties en het regelen van passend vervoer en begeleiding voor sporters.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Monica van Harn
Bureau: TBWA\Neboko
Productiemaatschappij: Bonkers
Productie: Saskia Kok, Jan Jinek
Regisseur: Bram Schouw
DOP: Ruben Impens
Edit: Annelien Wijnbergen
Muziek: Merlijn Snitker
Geluid: Feike de Wit, Soundcircus
Search: Jef&Cris Music
Online & Grading: Laurens Orij, Crabsalad

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie