McDonald's kiest met 'Always Open for Good Times' voor nieuw leidend merkthema

‘Always Open for Good Times’ moet meer zijn dan een alleen maar een nieuwe campagne. Het is het centrale McDonald's-thema.

McDonald’s Nederland introduceert een nieuw thema: ‘Always Open for Good Times’. Een eerste vertaling van het thema is te zien in de nieuwe merkcampagne (bureau: TBWA\NEBOKO). De fastfoodketen: 'Daarin geven we de beweging die McDonald’s maakt sneller zichtbaar en voelbaar.' McDonald's zegt dat ‘Always Open for Good Times’ veel meer is dan alleen een nieuwe campagne. 'Het is het centrale thema dat uitdraagt wat we voor onze gasten willen betekenen. Daarmee vormt het thema voor iedereen van McDonald’s een kompas en vertrekpunt, op al die contactmomenten die gasten hebben met McDonald’s.' Dit is de commercial:

Grote ambitie
Een bezoek aan McDonald’s is volgens Erwin Dito, directeur Marketing, Communicatie en Business Insights van McDonald’s Nederland, voor gasten een verwenmoment. Dito: 'Het is onze ambitie om onze gasten altijd het goede gevoel te geven. McDonald’s is er om "spontane geluksmomentjes" te bieden’.

Weet wat je eet
'Always Open for Good Times' vertegenwoordigt het gevoel dat uitdraagt wat McDonald’s voor haar gasten wil betekenen. En de ambitie erachter is groot: 'We willen het meest geliefde merk van Nederland worden. En dat gaat McDonald’s op ieder contactmoment met de gast laten ervaren.' Een lekkere burger en een goede ervaring is volgens Dito dan ook niet genoeg. 'Het gaat ook om weten wat je als gast eet, weten hoe het wordt klaargemaakt, waar het vandaan komt of wat McDonald’s met het afval doet’. Ook de service en beleving door 18.000 medewerkers moeten dit thema gaan versterken. McDonald's wil toegankelijk zijn, dichtbij, en een open cultuur creëren waar iedereen welkom is.

Het nieuwe mantra
McDonald's: '"Always Open for Good Times" is dus het kompas waar McDonald’s op vaart: door eigen medewerkers in het land tot de bureaus waar het bedrijf mee samenwerkt, leveranciers, het marketing- en communicatieteam. En de collega’s die vragen en opmerkingen van gasten beantwoorden.'

 

Over de commercial
Begin februari lanceert McDonald’s het eerste hoofdstuk van 'Always Open for Good Times' rondom de Maestro Burger. Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA, zegt in een toelichting: 'De ervaring die gasten hebben bij deze burger is meer dan alleen genieten met je smaakpapillen. McDonald’s roept je op om je open te stellen; "Prikkel al je zintuigen".' Aan de commercial werkte het 60-koppig symfonisch orkest Guido’s Orchestra, onder leiding van Guido Dieteren mee. Via een live-verbinding begeleidde het orkest gasten van McDonald’s bij het eten van een Maestro Burger. Van Dijk: 'Zonder dat zij het door hadden waren zij hoofdpersoon in hun eigen film.'

More to come
Van Dijk zegt dat deze eerste film gezien moet worden als de aftrap die gedurende het jaar navolging gaat krijgen met meer hoofdstukken die het hart van gasten zal raken. 'Vaak met een “act”, die daadwerkelijk is uitgevoerd, soms op een andere wijze. Acts worden Ads, met echte aanstekelijke, spontane "Good Times".'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie